Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Om man varit på inkasso ned krediten hos Creditstar men det är betalt. Kan man bli beviljad igen?

Vet någon om monefit är snabba på att skicka påminnelse vid utebliven betalning ? Skickar de den via mail eller via post ?
Hur lång tid har man då på sig att betala ?

Vet någon om monefit är snabba på att skicka påminnelse vid utebliven betalning ? Skickar de den via mail eller via post ?
Hur lång tid har man då på sig att betala ?
Ja, så fort du är sen i princip så ringer dom dig från olika nummer. Dessutom skickar de även SMS samt mejlar dig.
Varit sen i nästan två månader hittills iallafall, så minst två månader iallafall.

Senast ändrad:
Ja, så fort du är sen i princip så ringer de dig från olika nummer. Dessutom skickar de även SMS samt mejlar dig.
Varit sen i nästan två månader hittills iallafall, så minst två månader iallafall.
Får man ny faktura då via mail att betala med påminnelseavgift eller är det samma faktura på mina sidor som gäller ? Läggs det på någon avgift för försenad faktura ? Om jag då betalar den 25 aug istället för den 15 aug, läggs det på påminnelseavgift då ?
Eller går det till inkasso då ? Vill inte hamna på inkasso

Ja, så fort du är sen i princip så ringer de dig från olika nummer. Dessutom skickar de även SMS samt mejlar dig.
Skickar de en ny faktura då via mail eller via mina sidor med påminnelseavgift då ?

Skickar de en ny faktura då via mail eller via mina sidor med påminnelseavgift då ?
Du får inga fakturor på mejlen, bara påminnelse att du behöver betala.
Du får en ny faktura på deras hemsida, dock kan du inte öppna för att se fakturan, du kan bara gå vidare för att betala. Jag hade två olika belopp där fakturan för juli var med minst 100 kronor mer än den för juli. Så jag antar att påminnelseavgiften läggs på nästkommande månad om man är sen. Däremot trodde jag att man enligt lag var tvungen att redovisa belopp för påminnelseavgift och så vidare...?:rolleyes:

Senast ändrad:
Du får ingen fakturor på mejlen, bara påminnelse att du behöver betala.
Du får en ny faktura på deras hemsida, dock kan du inte öppna för att se fakturan, du kan bara gå vidare för ett betala. Jag hade två olika belopp där fakturan för juli var med minst 100 kronor mer än den för juli. Så jag antar att påminnelseavgiften läggs på nästkommande månad om man är sen. Däremot trodde jag att man enligt lag var tvungen att redovisa belopp för påminnelseavgift och så vidare...?:rolleyes:
Ok tack och de skickar väl inte någon med post så vitt jag förstår det hela

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp