- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Om man varit på inkasso ned krediten hos Creditstar men det är betalt. Kan man bli beviljad igen?
Vet ejOm man varit på inkasso ned krediten hos Creditstar men det är betalt. Kan man bli beviljad igen?
Ja, så fort du är sen i princip så ringer dom dig från olika nummer. Dessutom skickar de även SMS samt mejlar dig.Vet någon om monefit är snabba på att skicka påminnelse vid utebliven betalning ? Skickar de den via mail eller via post ?
Hur lång tid har man då på sig att betala ?
Får man ny faktura då via mail att betala med påminnelseavgift eller är det samma faktura på mina sidor som gäller ? Läggs det på någon avgift för försenad faktura ? Om jag då betalar den 25 aug istället för den 15 aug, läggs det på påminnelseavgift då ?Ja, så fort du är sen i princip så ringer de dig från olika nummer. Dessutom skickar de även SMS samt mejlar dig.
Varit sen i nästan två månader hittills iallafall, så minst två månader iallafall.
Skickar de en ny faktura då via mail eller via mina sidor med påminnelseavgift då ?Ja, så fort du är sen i princip så ringer de dig från olika nummer. Dessutom skickar de även SMS samt mejlar dig.
Varit sen i nästan två månader hittills iallafall, så minst två månader iallafall.
Du får inga fakturor på mejlen, bara påminnelse att du behöver betala.Skickar de en ny faktura då via mail eller via mina sidor med påminnelseavgift då ?
Ok tack och de skickar väl inte någon med post så vitt jag förstår det helaDu får ingen fakturor på mejlen, bara påminnelse att du behöver betala.
Du får en ny faktura på deras hemsida, dock kan du inte öppna för att se fakturan, du kan bara gå vidare för ett betala. Jag hade två olika belopp där fakturan för juli var med minst 100 kronor mer än den för juli. Så jag antar att påminnelseavgiften läggs på nästkommande månad om man är sen. Däremot trodde jag att man enligt lag var tvungen att redovisa belopp för påminnelseavgift och så vidare...?![]()
Det tror jag inte, men jag vet förstås inte fullt ut.Ok tack och de skickar väl inte någon med post så vitt jag förstår det hela
Bra ja de är ju lite speciellaDet tror jag inte, men jag vet förstås inte fullt ut.
Inte hört något angående att dom skulle skicka ut post. Allting verkar ske elektroniskt (hittills iallafall).