Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Skäms kudde på. Om man lånar låt säga 20.000 så får man betala minst nått runt 2000 första månaden om man sen fortsätter betala minsta beloppet så sjunker det hela tiden i takt med att kapitalet man är skylldig sjunker och således räntan med.

Om man tar 8% av 20000 blir det 1600 att amorrtera 18400 kvar, tar man 8 % av det är det 1472 plus ränta minst att betala. då är kapitalet nere på ca 16928 8% på det blir 1354.24 på det här sättet kan återbetalningen bli 30-40 månader men betalar man samma som första amorteringen går ju skulden ner snabbare och man spar massa ränta.

Skäms hur trög jag varit som inte fattat.

Detta är ändå en dyr kredit men inte de summorna som jag och andra spekulerat i här i tråden.
Andå dyrt.

Ja det är ju mer jag förstår en dyr variant av fairlo. Står ju klart och tydligt att man kan ta ut flera ggr och sen ta ut till max igen när man betalat tillbaka genom månatlig amortering.

20.000 kostar ca 600-700 kr i månaden att ligga kvar på så att säga. Sätta in 2200 ta ut 1600 om och om igen.

Ja det är ju mer jag förstår en dyr variant av fairlo. Står ju klart och tydligt att man kan ta ut flera ggr och sen ta ut till max igen när man betalat tillbaka genom månatlig amortering.

20.000 kostar ca 600-700 kr i månaden att ligga kvar på så att säga. Sätta in 2200 ta ut 1600 om och om igen.

Ja och då är man alltid skyldig .
Bättre ta kreditkort det billigare .

Cirka 1,5-2 bankdagar ungefär.
Men det verkar vara lite olika när man får pengarna.
Vilken tid fick du in pengarna?
Jag erhöll kvittens på manuell utbetlaning 13:30 i måndags (under nationaldagen, således röd dag)
När skulle du tro att jag erhåller pengarna? Borde vara idag.

Håller på att ringa de, har någon fått tag på de? Ringer man till monefit läggs samtalet på. Ring creditstat hela morgonen fr 9:00 inte ett enda svar…?

Håller på att ringa de, har någon fått tag på de? Ringer man till monefit läggs samtalet på. Ring creditstat hela morgonen fr 9:00 inte ett enda svar…?
Verkar som att vissa här lyckats få tag på dem, men har själv ringt flera ggr olika tider samt mejlat men aldrig fått svar eller återkoppling … tror du har mer chans på lotto

Vilken tid fick du in pengarna?
Jag erhöll kvittens på manuell utbetlaning 13:30 i måndags (under nationaldagen, således röd dag)
När skulle du tro att jag erhåller pengarna? Borde vara idag.
Som jag skrev.. 1,5-2 bankdagar efter uttag ungefär.

Nej men jag menar rent generellt. Ser att väldigt många frågar samma frågor om och om igen.
Ibland känns det som att folk inte tar sig tiden att läsa det man skriver. Jag menar man tar ju sig ändå tiden att svara.
Säger som sagt inte detta för att vara elak.
Sen kan man ju säga att om deras kundtjänst hade svarat på mejl eller i telefon så hade det inte behövt uppstå så många frågor.
Precis tydlighet och bra kommunikation från kundtjänst sida hade besparat oss många frågor och svar. Så är det alltid att tydlighet och kommunikation kommer man långt med.

Jag förstår att du vill ha svar på dina fråga om din faktura men det verkar inte som att någon här kan ge dig ett svar du är nöjd med. Sannolikt är det så att din utbetalning av lånet hade passerat ett spärrdatum, vilket gör att du kommer aviseras för din första betalning den 15/7. Du kommer få en faktura per mail.
Ok

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp