Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Märkligt då jag fakturerats ca 2300 kr för första aviseringen där ca 300 är ränta. Jag har lånat 15K.
Hur långt var det från att du låna till du fick fakturan? Tänker om räntan är beräknad på bara beräknad på bara några dagar? Eller framgår det att den är beräknad på en månad?

Fakturan gäller mellan 1/5-31/5.
Du tog ut den 19 maj från krediten? så de 300 i ränta borde ju rimligtvis vara beräknad på den tiden alltså 19-31 maj. De kan ju inte ta ränta för tid du inte utnyttjat krediten så rimmligtvis borde räntan för 30 dagar på 15.000 använda vara runt 850-1000 kr?

Du tog ut den 19 maj från krediten? så de 300 i ränta borde ju rimligtvis vara beräknad på den tiden alltså 19-31 maj. De kan ju inte ta ränta för tid du inte utnyttjat krediten så rimmligtvis borde räntan för 30 dagar på 15.000 använda vara runt 850-1000 kr?
Låter rimligt.

Skäms kudde på. Om man lånar låt säga 20.000 så får man betala minst nått runt 2000 första månaden om man sen fortsätter betala minsta beloppet så sjunker det hela tiden i takt med att kapitalet man är skylldig sjunker och således räntan med.

Om man tar 8% av 20000 blir det 1600 att amorrtera 18400 kvar, tar man 8 % av det är det 1472 plus ränta minst att betala. då är kapitalet nere på ca 16928 8% på det blir 1354.24 på det här sättet kan återbetalningen bli 30-40 månader men betalar man samma som första amorteringen går ju skulden ner snabbare och man spar massa ränta.

Skäms hur trög jag varit som inte fattat.

Detta är ändå en dyr kredit men inte de summorna som jag och andra spekulerat i här i tråden.

Är det någon som fått beviljat trots anmärkningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp