Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Dkejejd

Fick första fakturan nu. Finns inte angivet varken PG - eller BG nummer att betala till. Istället anges ett bankontonr till en utländsk bank. Underbart företag :D
Hej Ok jag väntar också på fakturan, när lånade du pengar ? Jag fick i måndags, skickar de ut någon faktura då i juni tro ? Vilket datum tog du ditt lån ? Och hur fick du fakturan ? på mail eller via deras hemsida ?

Haha härligt! Hoppas de "har tid" att bokföra betalningen så det minskar på utnyttjade krediten.
En annan dum fråga på allt detta: Någon som lyckats höja sin kreditgräns på befintligt utnyttjad kredit?

Hämtat från deras hemsida:
Nya kunder:
Få din Monefit Kontokredit med en personlig kreditgräns genom att skicka in en kreditansökan. Det är enkelt att ansöka om kredit och det tar bara några få minuter. Du kan använda krediten precis som du vill inom din kreditgräns, antingen hela beloppet på en gång eller mindre belopp när du behöver dem.

Högre kreditgräns:
När du har aktiverat din Monefit Kontokredit kan du ta ut pengar när du vill. Om du redan har utnyttjat hela kreditbeloppet kan du ansöka om en högre gräns. För befintliga kunder är ansökningsprocessen ännu snabbare och enklare – då kan du förnya din kreditgräns med bara ett klick. Observera att Monefit förbehåller sig rätten att begränsa höjningen av din kreditgräns.
De måste bokföra betalningen egentligen varje dag enligt redovisningslagen om de krånglar kan man kontakta bank och konsumentbyrån, det gjorde jag i går kring detta företag och de sa att spara alla mail du skickat kring fakturan och om man betalat fakturan och kan bevisa det genom bankkontoutdrag så har de inte mycket att hämta om de inte minskar krediten. Då får de stå för det själva.

Hej Ok jag väntar också på fakturan, när lånade du pengar ? Jag fick i måndags, skickar de ut någon faktura då i juni tro ? Vilket datum tog du ditt lån ? Och hur fick du fakturan ? på mail eller via deras hemsida ?
För två veckor sedan ca. Fakturan skickades igår. Fakturan skickades per mail.

Står 0 / 30,000 utnyttjat. Gjorde nytt uttagsförsök igår vid 12:30 efter att de mailat och sagt att tekniska problemet är löst.

Står 0 / 30,000 utnyttjat. Gjorde nytt uttagsförsök igår vid 12:30 efter att de mailat och sagt att tekniska problemet är löst.
Du kan ringa till Creditstars , vid 09:00 så det kan nå dem och fråga i fall dem skickat din uttag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp