- Meddelanden
- 22 633
- Mottagna reaktioner
- 16 056
- Poäng
- 10 747
Släpp inte collector bara du får anmärkning direkt även om det gäller kreditkort eller privat lån
Dom har varit hos deras inkasso i snart ett år.
Släpp inte collector bara du får anmärkning direkt även om det gäller kreditkort eller privat lån
hur stor skuld har du till Gothia ? Många små skulder ? För dom brukar alltid vilja ha 3k per skuld för att återkalla den !Rejält kämpigt nu på upploppet. Jag har haft otur med Gothia och Collector. Sen en månad med betalning till båda och eftersom det har hänt innan så viker dom inte en tum. Totalt är dessa två banditer på ca 420.000 kronor. Haft avbetalningsplan på båda. Kan inte ta samlingslån för min UC är planenligt bränd en månad framåt.
Vet inte riktigt hur jag ska reda ut det här.
Det lutar åt att jag helt enkelt får låta dom skickas till KFM (Bör vara första veckan i april) inte skriva på betalningsföreläggande fram tills maj. Sen vinna ytterligare tid innan jag får kallelse ifrån TR. Sen spara ihop pengar åt sidan och första betala av hela Gothia och sedan hela Collector.
Sablar!
Men jag har rest mig på 9 förr men nu är det tuffa tider. Inkomsten är på samma nivå som vanligt så det bör gå an.
Dom har varit hos deras inkasso i snart ett år.

Så lätt hänt men usch vad jobbigt för dig. Sälj nåt? Lycka till!Rejält kämpigt nu på upploppet. Jag har haft otur med Gothia och Collector. Sen en månad med betalning till båda och eftersom det har hänt innan så viker dom inte en tum. Totalt är dessa två banditer på ca 420.000 kronor. Haft avbetalningsplan på båda. Kan inte ta samlingslån för min UC är planenligt bränd en månad framåt.
Det lutar åt att jag helt enkelt får låta dom skickas till KFM (Bör vara första veckan i april) inte skriva på betalningsföreläggande fram tills maj. Sen vinna ytterligare tid innan jag får kallelse ifrån TR. Sen spara ihop pengar åt sidan och första betala av hela Gothia och sedan hela Collector.
Sablar!
Men jag har rest mig på 9 förr men nu är det tuffa tider. Inkomsten är på samma nivå som vanligt så det bör gå an.
Surt ...Rejält kämpigt nu på upploppet. Jag har haft otur med Gothia och Collector. Sen en månad med betalning till båda och eftersom det har hänt innan så viker dom inte en tum. Totalt är dessa två banditer på ca 420.000 kronor. Haft avbetalningsplan på båda. Kan inte ta samlingslån för min UC är planenligt bränd en månad framåt.
Sablar!

Surt! Men det är klart som fan att du löser även detta på ett eller annat sätt. Vad betyder det att din UC är bränd?
I samband med att jag köpte lägenhet fick jag pyssla och pussla för att kunna köpa lägenheten och bekosta dubbelt boende = Maxat kreditkort = fler förfrågningar.
Men det spelar mindre roll, lägenheten jag köpte har redan sen jag vann budgivningen gått upp ca 350.000 så detta är bara kortsiktig bump på vägen. Inte alls samma panik som jag hade innan men lik förbannat blir det ju surt i stunden hehe.
Ja, det var ju verkligen "Osis" ...Min bank stängde ner mitt konto. Tog några dagar att få fram mobilt bankid och dylikt via min nya bank. Eftersom det har hänt tidigare att jag slarvat medvetet så tröttnade dom helt enkelt. Rörde sig om 9 dagar efter förfallodatum på faktureringen. Det är inte mer dramatiskt än så.
Detta skulle jag kalla otur men om du har bättre ord så kan du gärna använda ett annat![]()