Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Precis när man trodde man var på fötter så måste man bort med visdomständerna :D Helvete detta hade jag inte räknat alls med.

Skulle gissa att hela kalaset kan landa på 15K med undersökning och dylikt. Surt sa räven.

Precis när man trodde man var på fötter så måste man bort med visdomständerna :D Helvete detta hade jag inte räknat alls med.

Skulle gissa att hela kalaset kan landa på 15K med undersökning och dylikt. Surt sa räven.
Neeeeeeej!! Hur många måste bort? Du får ju sånt avdrag genom f-kassan efter ett visst belopp

Neeeeeeej!! Hur många måste bort? Du får ju sånt avdrag genom f-kassan efter ett visst belopp

Är det så? jag har faktiskt ingen aning men jag "Biter" mig i tandköttet och sist jag var hos tandläkaren sa dom att dessa måste väck. Räknar väl med 3.000 x 4 kanske? Jag har otroligt dålig koll haha.

https://www.forsakringskassan.se/privatpers/tandvard/tandvardsstod

Om jag tolkar detta rätt, kostar det 6.000 får jag själv "bara" betala 4500 eller?

Hur mycket får jag?

Du betalar själv kostnader som under ett år är sammanlagt 3 000 kronor enligt statens referenspriser eller tandläkarens respektive tandhygienistens priser om de är lägre. Sedan får du ersättning för

• 50 procent av kostnader som överstiger 3 000 kronor

Är det så? jag har faktiskt ingen aning men jag "Biter" mig i tandköttet och sist jag var hos tandläkaren sa dom att dessa måste väck. Räknar väl med 3.000 x 4 kanske? Jag har otroligt dålig koll haha.
Men alla visdomständer? Har du inte problem med alla skulle jag absolut inte låta tandläkaren dra alla heller... tandläkare är ju rätt fräcka o försöker för de mesta få en att göra lite mer än vad som behövs.

Ja det stämmer du får 50% avdrag efter det beloppet så du kommer inte landa på 15...
Och undersökning gjorde du väl sista när du var hos tandläkaren och hen nämnde tänderna skulle väck?

Har du inget abonnemang eller försäkring?

Inget utav det. Har aldrig ens haft ett hål i mitt långa liv :D men nu blir det aningen jobbigt för jag biter mig som sagt i kinden tack vare dessa förbannade visdomständer. Fattar verkligen inte vad dom är till för ifrån början :D

Jag ska dit övermorgon! Tisdagmorgon. Då vet vi mer. Kanske stannar vid att bara ta ut dom där nere om jag har tur. Men dessa ska tydligen vara känsligare eftersom man har några nerver om jag inte minns fel.

Jag ska dit övermorgon! Tisdagmorgon. Då vet vi mer. Kanske stannar vid att bara ta ut dom där nere om jag har tur. Men dessa ska tydligen vara känsligare eftersom man har några nerver om jag inte minns fel.
Jag drog ut mina där nere. Några år sedan nu, men är dom enkla att dra ut går det fort och blir ganska billigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp