Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Måste spinna vidare på detta lite. Jag har förvisso fortfarande ärendet kvar hos inkasso men företaget ifråga har alltså tagit en UC-förfrågan en gång i månaden. 4 ggr!!!!! Alltså, får det gå till så? Vad fasen kan man göra. Antagligen kommer dom fortsätta.
Kan inte vara god inkassoed, Det innebär bland annat att den som inkassoåtgärderna riktas mot inte får utsättas för onödiga kostnader eller trakasserier.

Reglerna om inkassoförfarandet finns i inkassolagen (IkL). Precis som du skriver, ska ett inkassoföretag bedriva sin verksamhet med iakttagande av god inkassosed. Detta innebär att inkassoföretaget inte får vålla dig som gäldenär onödig skada, onödig olägenhet eller utsätta dig för otillbörlig påtryckning eller annan otillbörlig inkassoåtgärd (4 § IkL). Begreppet god inkassosed konkretiseras i 5–11 §§ IkL, dock är denna upp

I min värld om ett inkassobolag EN GÅNG I MÅNADEN (!) tar en UC på dig då är det ganska uppenbart att man vållar gäldenären onödig skada. Det försvårar för dig att ta lån och naturligtvis så skapar det påtryckning också att konstant få sin ekonomi granskad + få brev hem om detta. Uppenbart är att Colli brister här.

Collector är i media redan speciellt för att dom ger blancolån deras kalkyler absolut inte kan gå ihop på.

collectum kommer konkursa utan tvekan inom närmsta tiden . Frågan är vem man är skyldig sen

Nu har jag ETT enda synligt lån och det är bara Nordea. Har förvisso ett synligt kreditkort också men det är 75.000 (nollat).

Lösta är alltså Santander,Marginalen,Forex och Wasa kredit!

Jag kommer dock att behöva ta ett lån till snart men det spelar marginell roll för mina lånekostnader kommer sjunka kraftigt.

Hade jag via Lendo eller Advisa sökt 900.000 hade man ju blivit toknekad så mitt tips är - Våga vänd er till er bank!

Som jag har förstått det så var inte Nordea din huvudbank utan du flyttade över allt dit. Ringde du bara runt till olika storbanker och berättade läget och Nordea nappade? Jag tänker ifall det är smartare att vända sig till en annan storbank än sin egen då ens huvudbank ser hur dålig man är med sin ekonomi. Nu har ju du drygt dubbelt så hög inkomst som jag har med tänker om du har nåt tips på hur jag ska lägga upp det. Att få ett så högt blanco beviljat hade fan räddat mig från ångest 24/7.

Nordea var inte min bank nej. Har aldrig haft dom tidigare. Men kom i kontakt med dom genom att jag sparar 5-6.000 i aktier där varje månad.
Berättade att jag har ca 100.000 i månadslön och att jag ville lägga över min tjänstepension till dom. Sparande. Lön. Bolån. Försäkring. Livförsäkring. Alles. Dom nappade. Ränta 3.95%

Tips är att besöka dom om det nu är möjligt i Covid-tider!

Nordea var inte min bank nej. Har aldrig haft dom tidigare. Men kom i kontakt med dom genom att jag sparar 5-6.000 i aktier där varje månad.
Berättade att jag har ca 100.000 i månadslön och att jag ville lägga över min tjänstepension till dom. Sparande. Lön. Bolån. Försäkring. Livförsäkring. Alles. Dom nappade. Ränta 3.95%

Tips är att besöka dom om det nu är möjligt i Covid-tider!

Fantastiskt! Var det 900? Blanco?

En fråga.

Har ett inkasso-bolag rätt att ta en UC "mest för att dom kan" för att kolla hur min ekonomi ser ut?

Coll inkasso tog precis en UC på mig vilket ställer till det något oerhört för mig, alltså extremt mycket.

Motiveringen jag fick var att dom ville säkerställa hur min ekonomi ser ut och att dom gör det frekvent på sina inkasso-ärenden.

Jag kokar just nu och har samtidigt panik som in i helvete. Jag vill och får inte falla på håret nu. Det får inte hända.
Tror tyvärr de kan det. Väldigt orättvist då man inte sökt någon kredit eller liknande men man ”bevakas” helt enkelt i det här sammanhanget

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp