Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Vilken dag som helst. Oklart exakt när.
Sök så snabbt du kan. Iom pandemin kan de bli nedstängningar och då kan det bli svårare. Väntar du inte på något specifikt skulle jag söka omedelbart. Jag ska söka 7e januari och är faktiskt orolig att de kommer stänga ner ytterligare vilket jag tror kan göra att det blir svårare att få lån.

De va därför regeringen idag ville ha mer befogenheter att stänga ned vilket kan komma i kraft 10 januari vilket jag tror de får igenom

Tror att bankerna kommer snarare lätta nu än va mer hårdare, har hållit på nu 1år och nu är vacinnen igång varje vecka mer o mer .... låt dom stänga gym o köpcenter men bankerna kommer ej stänga än mer med lånen har vart redan hård

Jag anar också ljus i tunneln nu. Känns som att det för var dag kommer mer och mer positiva nyheter.
Bland annat:

https://live.aftonbladet.se/superny...ujXUc2-wyRBVagHu-2q9VRkohTv-fRSnmCq6ryVxGZ260
Många hushåll får mer i plånboken nästa år
Sänkta skatter och högre löner ger mer i plånboken för många hushåll nästa år. För de flesta handlar det om många hundralappar mer att röra sig med varje månad.

Lönerna beräknas i snitt öka med 2,5 procent nästa år och i och med en inflation på runt en procent innebär det att löneökningen ger mer pengar att röra sig med för löntagarna, enligt Swedbanks beräkningar för en rad typhushåll. En rad förändringar på skatteområdet bidrar också.

– Med hänsyn till inflationen kommer lönehushåll få en ökad köpkraft, säger Arturo Arques, privatekonom på Swedbank.

Bland annat rullas en riktad skattesänkning till låg- och medelinkomsthushåll ut nästa år. Inkomstskatten blir också lägre på grund av höjda grundavdrag, jobbskatteavdrag och en höjt skiktgräns för statlig inkomstskatt. (TT)

Tror att bankerna kommer snarare lätta nu än va mer hårdare, har hållit på nu 1år och nu är vacinnen igång varje vecka mer o mer .... låt dom stänga gym o köpcenter men bankerna kommer ej stänga än mer med lånen har vart redan hård
hoppas!

Sök så snabbt du kan. Iom pandemin kan de bli nedstängningar och då kan det bli svårare. Väntar du inte på något specifikt skulle jag söka omedelbart. Jag ska söka 7e januari och är faktiskt orolig att de kommer stänga ner ytterligare vilket jag tror kan göra att det blir svårare att få lån.

Vad skulle stänga ner menar du?

Jag anar också ljus i tunneln nu. Känns som att det för var dag kommer mer och mer positiva nyheter.
Bland annat:

https://live.aftonbladet.se/superny...ujXUc2-wyRBVagHu-2q9VRkohTv-fRSnmCq6ryVxGZ260
Många hushåll får mer i plånboken nästa år
Sänkta skatter och högre löner ger mer i plånboken för många hushåll nästa år. För de flesta handlar det om många hundralappar mer att röra sig med varje månad.

Lönerna beräknas i snitt öka med 2,5 procent nästa år och i och med en inflation på runt en procent innebär det att löneökningen ger mer pengar att röra sig med för löntagarna, enligt Swedbanks beräkningar för en rad typhushåll. En rad förändringar på skatteområdet bidrar också.

– Med hänsyn till inflationen kommer lönehushåll få en ökad köpkraft, säger Arturo Arques, privatekonom på Swedbank.

Bland annat rullas en riktad skattesänkning till låg- och medelinkomsthushåll ut nästa år. Inkomstskatten blir också lägre på grund av höjda grundavdrag, jobbskatteavdrag och en höjt skiktgräns för statlig inkomstskatt. (TT)

Lite trist för oss som bytte jobb i år dock :(
Detta glöms alltid bort när det pratas om löne-ökning.
Många sektorer så kommer inte nästa löne-ök ske förens våren 2022, på grund utav de värdelösa avtal som många fack-förbund gick med på i år.
(För min del så gäller detta ej, då vi fick retroaktivt(detta innefattar dock ej mig då jag bytte jobb i år) och därav så kommer 2021 vara ett nytt löneår med ny löneförhandling)
Men för många sektorer så har facken varit helt värdelösa, och röstat igenom en halvdan ökning för året, utan retroaktivt. Och där nästa löneök uteblir nästa år i kompensation för löneöket i år.
Tycker det är vidrigt hur dessa fack behandlat sina medlemmar, och vikt sig på den punkten.

Vad skulle stänga ner menar du?

Lagen ska ge regering, myndigheter och kommuner ökade befogenheter att reglera och i sista hand stänga ned verksamheter för att minska smittspridning.

Näringsminister Ibrahim Baylan säger att det här ger regeringen möjlighet att stänga ner bland annat stora fester och tar de stora bröllopsfesterna i Södertälje som exempel.

– Det här ger oss verktyg att göra något åt detta om det förkommer, säger han.

Övriga verksamheter som omfattas av lagen är:

• Allmänna sammankomster och offentliga tillställningar

• Platser för fritids- eller kulturverksamhet

• Butiker, köpcentrum

• Kollektivtrafik

• Lokaler, exempelvis festvåningar, och platser för privata sammankomster

• Allmänna platser, som parker och badplatser

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp