Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Gick från 7,6 till 5,3 supernöjd att det börjar bli bättre!

Mitt UC har fortfarande inte uppdaterats..märkligt. Skrev å frågade, dom svarade att dom idag har uppdaterat UC per 07/31. Tar det ett tag innan det syns tro? Någon annan som det inte har uppdaterats för?

Mitt UC har fortfarande inte uppdaterats..märkligt. Skrev å frågade, dom svarade att dom idag har uppdaterat UC per 07/31. Tar det ett tag innan det syns tro? Någon annan som det inte har uppdaterats för?
Min uppdaterades vid lunch (enda förändringen var summan på min kredit) men kort därefter var den uppdateringen borta och åter på de gamla. :confused:

Idag:
Betyg: 4.5%
Taxerad inomst: 230 000 (faktiskt inkomst efter löneökning 252)
FF: 11st
Blanco: 172 000
Krediter: Outnyttjad kredit på Resurs Bank på 10.000 som jag inte utnyttjat på 1.5 år

Om 4 månader:
Taxerad: 230 000 (faktiskt inkomst efter löneökning 252)
FF: 2st
Blanco: 165 000
Krediter: Oklart....

Tre frågor:
1. Vad tror vi att mitt betyg kan sjunka till?
2. Jag har en ff på mig tagen av Forex som tagits felaktigt. Tror ni att det finns chans att ta bort den? Det har registrerats som full UC trots att en mikro-UC faktiskt gjorts. Ska jag kontakta Forex eller UC?
3. Fördel eller nackdel att ha en outnyttjad kredit på 10.000? Hört att betyget kan öka..

Frågar då jag är sugen på att ta ett samlingslån, lär va bättre förutsättningar efter 9 mindre FF, dvs ej värt att göra redan nu?

Idag:
Betyg: 4.5%
Taxerad inomst: 230 000 (faktiskt inkomst efter löneökning 252)
FF: 11st
Blanco: 172 000
Krediter: Outnyttjad kredit på Resurs Bank på 10.000 som jag inte utnyttjat på 1.5 år

Om 4 månader:
Taxerad: 230 000 (faktiskt inkomst efter löneökning 252)
FF: 2st
Blanco: 165 000
Krediter: Oklart....

Tre frågor:
1. Vad tror vi att mitt betyg kan sjunka till?
2. Jag har en ff på mig tagen av Forex som tagits felaktigt. Tror ni att det finns chans att ta bort den? Det har registrerats som full UC trots att en mikro-UC faktiskt gjorts. Ska jag kontakta Forex eller UC?
3. Fördel eller nackdel att ha en outnyttjad kredit på 10.000? Hört att betyget kan öka..

Frågar då jag är sugen på att ta ett samlingslån, lär va bättre förutsättningar efter 9 mindre FF, dvs ej värt att göra redan nu?
Kan tyvärr bara svara på fråga nummer 2 angående kreditupplysningen som tagits.
Jag hade samma problem och blev hänvisad av UC att kontakta de som tagit upplysningen. De får i sin tur kontakta uc för att be dem dra tillbaka det om de anser att den är felaktig. Så mejla/ring Forex och ifrågasätt det och att du anser att det är felaktigt.

Kan tyvärr bara svara på fråga nummer 2 angående kreditupplysningen som tagits.
Jag hade samma problem och blev hänvisad av UC att kontakta de som tagit upplysningen. De får i sin tur kontakta uc för att be dem dra tillbaka det om de anser att den är felaktig. Så mejla/ring Forex och ifrågasätt det och att du anser att det ä är felaktigt.
Togs din förfrågan bort?

Togs din förfrågan bort?
Yes, men det var inte det lättaste eftersom vem som helst annars kan göra så för att få bort lite förfrågningar. Men anser man att den är felaktig så tycker jag definitivt man ska testa! Men man ska ha belägg för det.

Mitt gick från 15,9 till 8.5.....kanske kanske man kan få ett samlingslån nu....

Mitt gick från 17,3 till 7,3 förra månaden, så lär gå sakta för mig nu framöver. Lite förfrågningar som försvinner då och då kommande månader samt en av mina två anmärkningar. Ska bli spännande att se hur det blir när den försvinner i oktober och jag bara har en kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp