Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Undrar samma sak som Salamandern.
Mitt har inte uppdaterats än. Men efter att ha läst era andras inlägg om att de höjts så ser jag inte riktigt längre fram emot att se min. :eek:

Nu uppdaterades mitt. Jag står kvar på samma riskprognos. En förfrågan mindre men något högre utnyttjad kredit än månaden innan.

Där uppdaterades min med, gick från 5,8 till 0,7 iom mitt samlingslån.
Hade 7 stycken lån/kreditgivare förra månaden, nu har jag 5 stycken (varav Marginalen ny).
Har två krediter på 10k respektive 40k med 0% utnyttjat. Två nollade lån som dock inte står som avslutade än.
Har fyra förfrågningar varav tre försvinner i oktober.

Trodde inte betyget skulle förbättras så drastiskt om mitt nya lån hann rapporteras, gick från 192k totalt till 200k.

Kanske kan vara värt att försöka sänka räntan i oktober :)

Hade 7 stycken lån/kreditgivare förra månaden, nu har jag 5 stycken (varav Marginalen ny).
Har två krediter på 10k respektive 40k med 0% utnyttjat. Två nollade lån som dock inte står som avslutade än.

Trodde inte betyget skulle förbättras så drastiskt om mitt nya lån hann rapporteras, gick från 192k totalt till 200k.

När betalade du ner dina krediter?

De ej avslutade lånen behöver du nog kontakta respektive bank om att de tar bort.

När betalade du ner dina krediter?

De ej avslutade lånen behöver du nog kontakta respektive bank om att de tar bort.

Betalade av allt vid månadsskiftet juli/augusti.

Jo, får nog göra det. Konstigt att det ska behövas när man redan kontaktat dom för att få fram summorna för slutbetalning.

Jag tror personligen antal krediter/långivare spelar stor roll. Jag gick från 9 till 3 genom att avsluta 3 mindre krediter och 1 mindre aktör

Jag tror personligen antal krediter/långivare spelar stor roll. Jag gick från 9 till 3 genom att avsluta 3 mindre krediter och 1 mindre aktör
vad var det för mindre krediter? Blancolån eller kort/kontokredit? För jag tror antalet blancolån påverkar enbart lite grann. Jag gick från 7 till 6 blanco och inget hände.

vad var det för mindre krediter? Blancolån eller kort/kontokredit? För jag tror antalet blancolån påverkar enbart lite grann. Jag gick från 7 till 6 blanco och inget hände.
Ja det var krediter, fakturaköp/avbetalning från resursbank

Ja det var krediter, fakturaköp/avbetalning från resursbank
ja sånt är pesten enligt UC. Säkert på bra grunder, människor som får anmärkning har nog i samtliga fall småkrediter och krediter som är maxade. Med den enkla logiken så betyder det att saknar man dessa så är det minimal sannolikhet att man åker på en anmärkning, oavsett hur hög blancobelåningen är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp