Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu har de uppdateras inatt , helt sjukt min uc score står kvar på 45.5 trotts att ja betalat av 2 kreditkort av 4 helt sjukt varför ska man betala 49 kr måmaden för detta skit finns ju kreddy

På mig har de stått i x antal dagar nu ”kreditbetyg kan inte hämtas” helt värdelöst.

Min verkar inte vara uppdaterat, eller också bara delvis på ett konstigt sätt. Kreditbetyget är samma och mina lån/krediter verkar inte uppdaterade. Men av någon konstig anledning har min UC-score i kreditkollen sjunkigt från 613 till 583. Och det borde den inte för jag har inte tagit några nya ff, höjt synliga kreditkort eller något. Bara amorterat ner blankona närmare 5000 kr (vilket inte heller syns). Skumt.

Alltså kreditkollen e så himla dålig betalat över en månad uc score o riskprognos har ibte rört sig o har 45.5 i prognos men inga bet anm bara låg taxerad inkomst förra året o förfrågningar, men den borde ha rört sig

Alltså kreditkollen e så himla dålig betalat över en månad uc score o riskprognos har ibte rört sig o har 45.5 i prognos men inga bet anm bara låg taxerad inkomst förra året o förfrågningar, men den borde ha rört sig

Ibland har jag fått för mig att det sker lite stötvis, i typ två etapper. Det brukar ha stor effekt när man betalar ner kreditkort ordentligt. Skumt som sagt:-(

Nu har min uppdaterats i ett andra steg. Avslutade 2 kreditkort vilket såklart straffade mig så jag fick högre Score. Många dåliga kreditkort ska man tydligen ha (bara de inte är maxade). Så grymt frustrerande och ofta irrationellt system. Mitt mål att nå ett samlingslån med bra ränta minskas ju nu, att ta lån med sämre villkor och högre räntor ökar (även om jag inte ska falla ner i den gropen). Kan ingen FEK-student (eller för all del nationalekonomer, psykologer och säkert även andra ämnen som skulle kunna vara relevanta) som läser här välja att skriva en C-eller D-uppsats om hur UC genom sina hemliga parametrar förstör ekonomin för många och bidrar till att hålla många nere i Skuldfällan? Kan det ens vara juridisk korrekt att de med sina hemliga formler styr räntenivåer och andra låneparametrar för majoriteten av de svenska låneinstituten?

Det kan ju bli ett helt forskningsprojekt med granskningar och analyser på mängder av nivåer (vadå jag bitter :)?)

Senast ändrad:

Att man betalar för kreditkollen har ju inget med hur den eventuellt förändras att göra?

På mig har de stått i x antal dagar nu ”kreditbetyg kan inte hämtas” helt värdelöst.
Hade så först idag också men provade uppdatera sidan och då kom det fram.
Har ingen aning om mitt har uppdaterats för det står ” inga uppgifter registrerade”
(Har problem med det ibland) :(

25 maj börjar EUs nya dataskyddsförordning att gälla. Inte omöjligt att UC kan ha lite problem med sitt system efter de gjort lite förändringar för att uppfylla lagen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp