Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Spärrat för att inte andra ska göra en förfrågan på dig eller?

”Lämnade du in din deklaration redan i Mars? Då har vi med hög sannolikhet idag fått in dina taxeringsuppgifter i våra system! Har du koll på hur det påverkar ditt kreditbetyg och din kreditupplysning?

I år har vi rekordtidigt fått in nya taxeringsuppgifter för 1,4 miljoner svenskar från Skatteverket. Detta innebär att vi redan nu kan uppdatera vår kreditupplysning med 2017 års uppgifter.”

Fick det på Mail från UC.

Fan också går från 0 underskott till nästan 100 000 i underskott skulle söka ett samlingslån i slutet av april... hade jag vetat detta hade jag aldrig deklarerat utan att ändra något

Vad du kan göra är ju att skicka in på nytt med 0 (eller annat lågt värde), få det beslutat, uppdaterat hos UC, få en deadline att betala tillbaka det du fått utbetalt, söka lån, få lån, skicka in deklarationen på nytt med 100k - och hoppas det hinner gå igenom innan du måste betala tillbaka. Kan ju vara lite riskabelt, men det beror ju på vad dina alternativ är.

Hm, inser att jag kommer hamna i ett liknande strategiskt dilemma. Jag får inte mina skattepengar förrens i början av juni och har tänkt söka ett samlingslån innan de nya uppgifterna kommer in i systemet (har ganska mkt högre underskott i år som jag räknar med påverkar negativt). Samtidigt försvinner två FF i juni (en den 24:e) som vore skönt att få bort innan jag söker. Kan man tänka sig att uppgifterna inte uppdateras förrens den sista juni (och syns för kreditgivare först den 15:e juli)?

Hm, inser att jag kommer hamna i ett liknande strategiskt dilemma. Jag får inte mina skattepengar förrens i början av juni och har tänkt söka ett samlingslån innan de nya uppgifterna kommer in i systemet (har ganska mkt högre underskott i år som jag räknar med påverkar negativt). Samtidigt försvinner två FF i juni (en den 24:e) som vore skönt att få bort innan jag söker. Kan man tänka sig att uppgifterna inte uppdateras förrens den sista juni (och syns för kreditgivare först den 15:e juli)?

Troligtvis kommer uppgifterna in första halvan av juni och blir direkt synliga för kreditgivarna. Det är ingen fördröjning där...

Höjde min inkomst från 370000 till 430000 men betyget ligger som sagt på samma (0,5) men det är kanske inom samma ”ram” årsinkomsten hamna, fixade ett samlingslån tidigare i år så jag vart nöjd och bli av med krediter osv men funderar på ett billån på ca 200000 och har de 40000 som krävs (20%) inkomst som sagt 430000. blanco ca 215” 3ff en går ut 1jun. Underskott 32000

kreditkort nollade hos ica 10000, norwegian 25000 och har ett volvokort med kredit på 15000.

Vart kanske inte rätt tråd i slutänden så ber om ursäkt men kan jag komma ner mer om jag avslutar de 3 krediterna jag har? Tyckte mig läsandes i detta forum det kunde va bra och ha nån kredit? Tänkte iaf vänta ut en ff den 1:a juni så har jag 2 kvar

Fast det kanske inte är omöjligt och ta ett billån med 0,5% på uc och de förutsättningar jag har?

Tack för ett bra forum.

Höjde min inkomst från 370000 till 430000 men betyget ligger som sagt på samma (0,5) men det är kanske inom samma ”ram” årsinkomsten hamna, fixade ett samlingslån tidigare i år så jag vart nöjd och bli av med krediter osv men funderar på ett billån på ca 200000 och har de 40000 som krävs (20%) inkomst som sagt 430000. blanco ca 215” 3ff en går ut 1jun. Underskott 32000

kreditkort nollade hos ica 10000, norwegian 25000 och har ett volvokort med kredit på 15000.

Vart kanske inte rätt tråd i slutänden så ber om ursäkt men kan jag komma ner mer om jag avslutar de 3 krediterna jag har? Tyckte mig läsandes i detta forum det kunde va bra och ha nån kredit? Tänkte iaf vänta ut en ff den 1:a juni så har jag 2 kvar

Fast det kanske inte är omöjligt och ta ett billån med 0,5% på uc och de förutsättningar jag har?

Tack för ett bra forum.

Billån är antagligen det enklaste större lånet att få. Inga problem alls för din del!

Spärrat för att inte andra ska göra en förfrågan på dig eller?

Ja precis är livrädd för att något inkassobolag skulle göra en ff innan jag kan ansöka om samlingslån...

Gick från 0 underskott till 92000 i underskott, betyget har inte ändrats har fortfarande 5.2 som jag hade förra månaden...

Däremot så är det väl många långivare ändå som slåt bakut om man har en inkomst på 400 000 och underskott på 92000?

Försöker kolla min aktuella UC men när jag loggar in får jag meddelandet "Kreditbetyg kunde inte hämtas.". Och klickar jag på Krefditkollen finns inga uppgifter registrerade. Det är egentligen ingen panik, men mest bara nyfiken ifall det brukar bli så under uppdateringar av siffrorna?

Det är det samma för mig också, vet att det inträffat tidigare men för det mesta brukar det fungera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp