Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Du kan aldrig stå som ogift om du någon gång varit gift enligt https://sv.wikipedia.org/wiki/Civilstånd där står det:

Civilstånd är i svensk folkbokföring lika med "familjerättslig ställning". I juridisk mening finns följande civilstånd:

I upplysningarna från cs står det alltid "ogift", det är i uc som det står "skild".

Hur snabbt uppdaterad UC
Till exempel:

15 juli - nytt kreditbetyg
20 juli - ny låneansökan
15 augusti - nytt kreditbetyg

Ändras kreditbetyget direkt efter låneansökan? Eller kommer förfrågan först med i den ordinarie UC-uppdateringen?

Kreditbetyget ändras cirka en dag efter en ny uc försvinner eller tillkommer..

Min UC ser idag hemsk ut med massa förfrågningar och blancolån. Jättestort undertskott har jag även. Om man leker med tanken att jag skulle betala av ALLT idag, hur lång tid tar det innan jag är nollad hos UC? Vet förfrågningar syns ett år bara men tidigare lån och underskott syns 2-3 år tillbaka i tiden? Tänkte det kan vara bra och veta om man ska söka bolån lååångt fram i tiden.

Uppdateras UC direkt efter avslutade krediter? Eller blir det med nästa månad?

Uppdateras UC direkt efter avslutade krediter? Eller blir det med nästa månad?

Jag tror det uppdateras när lånebolaget rapporterar in att krediten avslutats. Möjligtvis att UC samlar sådana rapporter och kör dem i vissa intervaller, det låter jag vara osagt. Se upp bara så att lånebolaget verkligen rapporterar in avslutet, varit med om att så inte skett.

Jag tror det uppdateras när lånebolaget rapporterar in att krediten avslutats. Möjligtvis att UC samlar sådana rapporter och kör dem i vissa intervaller, det låter jag vara osagt. Se upp bara så att lånebolaget verkligen rapporterar in avslutet, varit med om att så inte skett.

Har två hos resurs bank som är outnyttjade och bara ligger och utökar listan. Vill ha bort dem. För visst måste det vara positivt för UC

Har två hos resurs bank som är outnyttjade och bara ligger och utökar listan. Vill ha bort dem. För visst måste det vara positivt för UC

Nästan alltid. Ett nollat kreditkort kan ha en positiv effekt på betyget, men knappast om man har flera andra krediter och lån.

Nästan alltid. Ett nollat kreditkort kan ha en positiv effekt på betyget, men knappast om man har flera andra krediter och lån.

Det här ju inte ett kreditkort utan kontokrediter. Syns det skillnad? påverkar det? Är ju värdelösa krediter den ena en kvarleva från OnOff som inte finns kvar längre

Det här ju inte ett kreditkort utan kontokrediter. Syns det skillnad? påverkar det? Är ju värdelösa krediter den ena en kvarleva från OnOff som inte finns kvar längre

Den typen av kontokrediter lär bara vara belastande för betyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp