Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Ringde handelsbanken för att avsluta en kredit, och enligt dem tar det tre månader (!!).

Har avslutat massa andra krediter som går bort direkt ;(

Mitt betyg gick vid uppdateringen från 2,1 till 5,1. Kan det bero på att jag sagt upp min oanvända kredit på Apoteket/payex? Det är enda skillnaden, förutom lite lägre skuld. Hur lång tid tror ni det tar för betyget att återhämta sig från det?

Trodde mitt uc som låg på 10,3 skulle öka iom att jagvtog en ny kredit. Men det sjönk till 4,0. Jag måste ha hamnat i en sämre grupp där jag ligger "bra" till?

Hej alla,
Idag ska det firas - har nått målet att inom 12 månader gå från 3,6 till 0,1!
Vill bara summera mest för mig själv - läs om du vill och orkar :)

I augusti 2016 tog det stopp - fick inte ens småkrediter beviljade, storbankerna ville inte ens försöka, förstod att "the party is over"...:( tack ändå till bankerna som fick mig att vakna. Har genom åren dock klarat mig från KFM med lite tur och diverse skatteåterbäringar som kommit lägligt ...

Dåläge UC 3,6:
- 14 krediter från 9 olika kreditgivare (kreditkort + blanco)
- Fick nytt (dyrt) ihopbakslån och löste de flesta krediter utom 1 maxat (bank)kreditkort
- Tog nytt (dyrt) bolån som tillägg till befintligt från Svea för att lösa övriga krediter (tackar bostadsmarknaden i sthlm som räddade mig igen)
- Gick från UC 3,6 via 0,6 till 0,2 på 8 månader

Nuläge UC 0,1:
- 2 bolån (pant med 2 långivare) på samma fastighet, belåningsgrad till 72%
- 2 blancolån (2 långivare) som amorterats ned ca 10% under 12 mån
- Minskat utnyttjande på bank kreditkortet från 90% till 0% (krediten finns kvar)
- Något minskad :( årsinkomst med ca 5%
- Något minskat underskott av kapital med ca 5%:)
- Inga nya ff
- Börjat spara - inget för UC men stärkande för själen!
- Har Koll-På-Läget!

Sitter nu flera konkurrerande anbud på nytt bolån som tar in kvarvarande blanco till låg ränta (måste dock öka belåningsgraden dock till 76%). Det innebär en sänkning av mina totala lånekostnader med 35% - som går rakt in på sparkontot!

Resultat efter 12 månader:
- 1 bolån (dock med rel hög belåning:oops:)
- Inga blancolån, inga krediter - ZERO!

En nedåtgående ekonomisk spiral som vänts uppåt - devisen "dit fokus och energi riktas, kommer resultatet" har verkligen blivit konkret. Jag är stolt och glad för mig själv, nu ska jag bygga buffert och hoppas att aldrig mer behöva låna till det jag vill ha/behöver ;)

Tack för ordet - jobbigt och tråkigt har blivit kul och spännande!

Grattis och bra jobbat! Bäst av allt är att poletten verkar ha trillat ned och bara för att att du får bättre lån så sparar du dom pengarna istället för att spendera. Framtiden ser ljus ut!

Har slantat lite på min kortkredit, men enligt Kreddy så har mina uppgifter uppdaterats i dag, och där står krediten utnyttjad med ett belopp som gällde för två veckor sedan, innan jag gjorde en extra betalning av den. Skall inte sådant gå i realtid, alltså om mitt betyg uppdateras i dag så ska det väl vara dagens utnyttjade kredit som står och inte den jag hade för två veckor sedan?

Det står även att det är 31 dagar till nästa uppdatering, så Kreddy anser sig vara up to date... Visst ska väl Kreddy och UC visa samma betyg?

Det som syns på din Kreddy nu i augusti är som dina krediter såg ut per den sista juli. Långivare rapporterar alltid per den sista i månaden innan och det är de värdena som ses månaden efter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp