Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

ingen uppdatering ännu för mig, någon annan som fått? Görs de enbart på nätterna?
Ingen uppdatering för mej heller, kommer nog tidigast imorgon, eftersom det varit Påskhelg. Skulle tro att så stora körningar görs enbart på nätterna.

Min är uppdaterad i natt. Har satt igång projekt rensa upp i ekonomin och jag undrar om jag har fattat detta rätt. Ser att jag har ett par outnyttjade krediter ( Ikea , euroloan mm) att säga upp dessa så de försvinner från min UC så det det " bättre" ut?

Kan det va så att min uppdateras under dagen eftersom ni andra fått era uppdaterade redan? :)

Hjälp mig att förstå. Mitt kreditbetyg har stått still i evigheter trots att förfrågningar blivit färre, totala skulden mindre, inkomsten högre och antal krediter detsamma. Blir så frustrerad av situationen. Vad kan man göra?

Min är uppdaterad i natt. Har satt igång projekt rensa upp i ekonomin och jag undrar om jag har fattat detta rätt. Ser att jag har ett par outnyttjade krediter ( Ikea , euroloan mm) att säga upp dessa så de försvinner från min UC så det det " bättre" ut?
Japp, flera outnyttjade krediter är inte bra. Ett outnyttjat kreditkort med inte allt för hög limit är däremot något positivt.

Hjälp mig att förstå. Mitt kreditbetyg har stått still i evigheter trots att förfrågningar blivit färre, totala skulden mindre, inkomsten högre och antal krediter detsamma. Blir så frustrerad av situationen. Vad kan man göra?

Är det "något annat" som blockerar förbättringar som påverkar betyget? Har du någon blank förfrågan eller annan anmärkning?

Samlade mina krediter ett tag sen till ett blanco lån på 200k, i och med det gick mitt UC ner till 1,2. I och med att mitt UC förbättrades sökte jag på lendo igen för att få lägre ränta och tog ett blanco på 240k. Hann inte lösa det andra lånet innan månadsskiftet så det står nu 424k. UC ökade endast till 1,5.

192k till 424k i blanco = 1,2 till 1,5

Sjukt hur mycket bättre blancolån rankas än krediter. 424k är över min årsinkomst före skatt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp