Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Read the tråd and ni kommer få lite svar på era frågor.

Har läst nånstans tidigare att det här med många förfrågningar påverkar negativt. Förstår det men har för mig att det fanns nån skala där 1-5 ff var bra och över 5 ff var dåligt och att man då ej blev beviljad lån mestadels. Finns det nån sån skala? Är det nån som har koll?
Någon officiell skala finns väl inte utan det är beroende på vilken bank du söker hos hur många frågor de tycker är ok. Vissa tycker upp till 10 förfrågningar är ok medan andra
anser att de kan bevilja upp till 5 förfrågningar. Så max 10 och under är väl det som förekommer mest men någon/några banker beviljar även över 10 förfrågningar. Sen spelar det också roll hur tätt i tiden förfrågningarna ligger har man många förfrågningar under en kort tid kan det uppfattas som att du jagar lån då de banker du söker hos inte vet om dessa lån har beviljats eller inte.

Vilken utav tjänsterna använder ni för att se kreditbetyget (%) på min UC? Ser att det finns lite olika från 19kr och uppåt.

Vilken utav tjänsterna använder ni för att se kreditbetyget (%) på min UC? Ser att det finns lite olika från 19kr och uppåt.

Jag har den för 39 kr i månaden

Jag har Kreditkollen för 39 kr per månad som de drar från mitt lönekonto den 3e eller 4e varje månad. Kreditkollen har 12 månaders bindningstid.

Senast ändrad:
Jag har Kreditkollen för 39 kr per månad som de drar från mitt lönekonto den 1:a varje månad. Kreditkollen har 12 månaders bindningstid.

Dragningarna sker dock på löpande 30 dagar.. dras 20e eller 21a för mig, dras via kort

Dragningarna sker dock på löpande 30 dagar.. dras 20e eller 21a för mig, dras via kort
Du har så rätt Lasseman mitt dras den 3e eller 4e, egentligen från mitt Visakort men det är kopplat till mitt Personkonto så därför ser jag det på transaktionerna på lönekontot

ingen uppdatering ännu för mig, någon annan som fått? Görs de enbart på nätterna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp