Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Telefonförsäljare.... nästan lika illa som att ha med 4Finance att göra :p:D.

Varför är inte mitt CSN lån med på UC utdrag? Kan banken se det ändå?

Varför är inte mitt CSN lån med på UC utdrag? Kan banken se det ändå?

CSN rapporterar inte in till UC. Banken kan inte se det. Dock frågar de ju om man har studielån, så om man ljuger där och det ändå uppdagas har man begått avtalsbrott, vilket åtminstone kan leda till att bolånet sägs upp.

Behöver hjälp att förstå mitt kreditbetyg.
Har inga anmärkningar, inkomst ca 450 tkr, blancolån ca 270 tkr varav 130 tkr delar jag med min sambo. Beviljat är högre än utnyttjat.
Hur kan jag ha uselt betyg? Har en del förfrågningar, kan de enskilt orsaka det usla betyget?

Behöver hjälp att förstå mitt kreditbetyg.
Har inga anmärkningar, inkomst ca 450 tkr, blancolån ca 270 tkr varav 130 tkr delar jag med min sambo. Beviljat är högre än utnyttjat.
Hur kan jag ha uselt betyg? Har en del förfrågningar, kan de enskilt orsaka det usla betyget?

Har du någon blank förfrågan?

Det är möjligt. Hur ser de ut? Att det inte står vem som tagit upplysning eller vem som tagit men inget belopp eller både och?

En blank UC brukar tas av inkassobolag en blank UC förfrågan brukar vara försedd med en kommentar i stil med "ärendenummer: xxxx" eller liknande.

Tack, jag tror dock att jag även har såna där det står ex namn men inget belopp eller ingenting överhuvudtaget. Ska kolla imorgon.

Tack, jag tror dock att jag även har såna där det står ex namn men inget belopp eller ingenting överhuvudtaget. Ska kolla imorgon.

Blank är lite missvisande här... Det heter blank för att den som tar en upplysning på dig inte kan se vem som frågat, men du kan se det på din egen förfrågan. Annars är det ganska vanligt att förfrågningar utan belopp görs och de påverkar inte mer än en med belopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp