Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Ja måste kolla mitt betyg nu., sålde huset så har inga bostadslån längre, blir betyget bättre då tror ni? El sämre när jag inte har någon fastighet?

Ja måste kolla mitt betyg nu., sålde huset så har inga bostadslån längre, blir betyget bättre då tror ni? El sämre när jag inte har någon fastighet?

Jag skulle tippa att det beror på hur det ser ut i övrigt. Att ha 200k blanco o inga bolån är sämre ön 200k med bolån och fastighet..

Nja, jag har inte jättemånga blanco..

Ur creditscore synvikel så är min uppfattning att det är bra att ha en kredit som är helt outnyttjad.
UC creditscore mäter risken för att få en betalningsanmärkning på ett år sikt. Kan man visa upp för deras algoritm att man har en outnyttjaf kredit som reserv, så minskar chansen att du kommer att få betalningsproblem.

Lite bakvänt .. men det är så jag har uppffattat och sett

Gissar att det finns ett till föreläggande om jag ringer om ett par dagar. ytterligare en blank förfrågan. 2 krediter tycks ha beviljats under augusti, score drygt 27%

Den bekantas kreditbetyg har nu rasat till lite mer än 70%.. blev några utslag för någon vecka sedan...

Hur snart ser man den förändringen på mitt kreditbetyg är i valet och kvalet om jag ska söka ett lite blancolån på 20.000kr för att betala fibern i min fastighet och vill ha så bra villkor och så låg ränta som möjligt med mina villkor. Att söka ett kreditkort när jag tar bort gamla är väl inte lösning då jag har förstått att det försämrar mitt kreditbetyg mer än ett blancolån gör.

Ett outnyttjat kreditkort är som Dunkey skrev tvärtom bra för kreditbetyget.

Jaha, hoppade upp från 12,5 till 16,4 vid nattens uppdatering. Kan det va att jag höjde mitt norwegian kort från 15000 till 20000 dock utan ny UC . Har ju betalat av mer än 5000 på övriga kort o krediter. Suck blir så trött ibland på betyget som känns helt ologiskt mellanåt.

Det kan ha att göra med utnyttjandegraden också, inte bara den högre summan. Är det 75% utnyttjat på 20000 är det bättre för betyget än 95% utnyttjat på 15 000 - och tvärtom.

...spekulerar jag om i alla fall. Något riktigt facit finns ju inte.

Men va fan gör hen så för?!?

om jag det visste.. nu minns jag inte om det var 3 eller 4 utslag som kom typ samma dag, och ytterligare ett par förelägganden är ute. inget skuldsaldo än, kanske kommer till på fredag.
Jag förstår ju att det här är resultatet av det intensiva kreditsökandet bekant höll på med under slutet av sommaren, det blev väl ett 30tal olika kreditförfrågningar inom loppet av 6 veckor..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp