Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Kollade Kivra och mitt kreditbetyg för oktober 2014 var 17,2% och 23 ff och nu 3,4% och 4 ff så jag har jobbat på bra om jag får säga det själv.:)
Lendo? Så litet lån bör en del nappa på, bank Nor kommer ge dig sämst ränta så ställ hellre frågan till någon annan.

Hittade igen den här listan, frågade om den för ett tag sedan
https://www.uc.se/Om-UC/ucs-kallor.html

Kvällens fundering får bli: hur mycket påverkas ens kreditbetyg om man blir kunglig hovleverantör, som tydligen framgår av ens upplysning..

Hittade detta på Min UC där UC talar om hur man kan förbättra sitt kreditbetyg. kan kanske vara till hjäp för någon även om vissa saker är självklara :

Så här förbättrar du ditt kreditbetyg
Ditt kreditbetyg ingår ofta i beslutsunderlaget när du ska beviljas ett lån eller en kredit. Då kan det vara bra att veta att ditt betyg bygger på uppgifter i din kreditupplysning — och att du själv kan påverka uppgifterna.

pie_chart2.png

Minska antalet krediter - och beloppen.
Hur stora och hur många lån du har på banken och hos finansbolag påverkar ditt kreditbetyg. Det är bra om du avslutar krediter du inte använder. Har du många små lån kan det vara bättre att lägga ihop dem till ett lite större lån. Tänk på att inte söka krediter i onödan eftersom även antalet sökta krediter kan påverka ditt kreditbetyg.

Minska användandet av dina krediter.

Hur stor del av dina beviljade krediter som du utnyttjar påverkar ditt kreditbetyg. Försök att löpande betala ner t.ex. kreditkortsskulder.

Undvik anmärkningar, håll koll på befintliga.

Om du har betalningsanmärkningar och skulder hos Kronofogden påverkar det ditt kreditbetyg. Exakt hur betyget påverkas beror på antalet anmärkningar, beloppen och om anmärkningarna är nya eller gamla. Se till att inte få nya anmärkningar och håll koll på när gamla anmärkningar försvinner.

En stadig inkomst är en fördel.

Inkomsten är inte helt lätt att bestämma över. Men en stadig inkomst ökar självklart möjligheterna att betala tillbaka lån och krediter. Mitt Kreditbetyg tar hänsyn till storleken och utvecklingen av din inkomst.

Håll dig uppdaterad med Min Bevakning.

Även förändringar i ditt civilstånd eller av ditt fastighetsinnehav kan påverka kreditbetyget. Om du inte vill missa viktiga förändringar, och hur de påverkar, föreslår vi att du använder tjänsten Min Bevakning. Då får du sms eller e-post direkt när din kreditupplysning förändras.https://www.minuc.se/minUC/tjanster/min-bevakning.html

Även förändringar i ditt civilstånd eller av ditt fastighetsinnehav kan påverka kreditbetyget. Om du inte vill missa viktiga förändringar, och hur de påverkar, föreslår vi att du använder tjänsten Min Bevakning. Då får du sms eller e-post direkt när din kreditupplysning förändras.

Törs man gissa att fastighet är bra för kreditbetyget.. och att gifta sig ger ett lyft medan att skilja sig lär skicka betyget i utförslöpa i alla fall något år.

Hittade detta på Min UC där UC talar om hur man kan förbättra sitt kreditbetyg. kan kanske vara till hjäp för någon även om vissa saker är självklara :

Så här förbättrar du ditt kreditbetyg
Ditt kreditbetyg ingår ofta i beslutsunderlaget när du ska beviljas ett lån eller en kredit. Då kan det vara bra att veta att ditt betyg bygger på uppgifter i din kreditupplysning — och att du själv kan påverka uppgifterna.

pie_chart2.png

Minska antalet krediter - och beloppen.
Hur stora och hur många lån du har på banken och hos finansbolag påverkar ditt kreditbetyg. Det är bra om du avslutar krediter du inte använder. Har du många små lån kan det vara bättre att lägga ihop dem till ett lite större lån. Tänk på att inte söka krediter i onödan eftersom även antalet sökta krediter kan påverka ditt kreditbetyg.

Minska användandet av dina krediter.

Hur stor del av dina beviljade krediter som du utnyttjar påverkar ditt kreditbetyg. Försök att löpande betala ner t.ex. kreditkortsskulder.

Undvik anmärkningar, håll koll på befintliga.

Om du har betalningsanmärkningar och skulder hos Kronofogden påverkar det ditt kreditbetyg. Exakt hur betyget påverkas beror på antalet anmärkningar, beloppen och om anmärkningarna är nya eller gamla. Se till att inte få nya anmärkningar och håll koll på när gamla anmärkningar försvinner.

En stadig inkomst är en fördel.

Inkomsten är inte helt lätt att bestämma över. Men en stadig inkomst ökar självklart möjligheterna att betala tillbaka lån och krediter. Mitt Kreditbetyg tar hänsyn till storleken och utvecklingen av din inkomst.

Även förändringar i ditt civilstånd eller av ditt fastighetsinnehav kan påverka kreditbetyget. Om du inte vill missa viktiga förändringar, och hur de påverkar, föreslår vi att du använder tjänsten Min Bevakning. Då får du sms eller e-post direkt när din kreditupplysning förändras.
Antar att inkomst, civilstånd och ev. fastighetsinnehav ingår i övrigt.

Har en kredit på 3000 hos ÖoB som inte är utnyttjad och en kredit på 2000 nästan helt utnyttjad hos Handelsbanken Multicard, tror ni det påverkar mitt kreditbetyg på 3,4% Bra, om jag ber ÖoB ta bort den krediten och löser krediten hos Handelsbanken och tar bort den också tror ni det förbättrar eller försämrar mitt kreditbetyg?

Har en kredit på 3000 hos ÖoB som inte är utnyttjad och en kredit på 2000 nästan helt utnyttjad hos Handelsbanken Multicard, tror ni det påverkar mitt kreditbetyg på 3,4% Bra, om jag ber ÖoB ta bort den krediten och löser krediten hos Handelsbanken och tar bort den också tror ni det förbättrar eller försämrar mitt kreditbetyg?
Hur snart ser man den förändringen på mitt kreditbetyg är i valet och kvalet om jag ska söka ett lite blancolån på 20.000kr för att betala fibern i min fastighet och vill ha så bra villkor och så låg ränta som möjligt med mina villkor. Att söka ett kreditkort när jag tar bort gamla är väl inte lösning då jag har förstått att det försämrar mitt kreditbetyg mer än ett blancolån gör.

Jaha, hoppade upp från 12,5 till 16,4 vid nattens uppdatering. Kan det va att jag höjde mitt norwegian kort från 15000 till 20000 dock utan ny UC . Har ju betalat av mer än 5000 på övriga kort o krediter. Suck blir så trött ibland på betyget som känns helt ologiskt mellanåt.

Ja de borde väl bli bättre då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp