Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Givetvis får personen städa upp det här helt själv

En ny fråga nu under dagen, även denna påverkade inte kreditbetyget överhuvudtaget, är nog snart 10 frågor sedan det påverkades..

23,1% idag! Har gått från svag till mindre bra!! :D
(För er som inte vet har jag kämpat länge för att förbättra min score. Varit uppe på 92% )

I morgon försvinner den blanka också :)
Vad tror ni hände när den blanka försvann??

Gick till 3,3%!!!! Bra!! :D

Är överlycklig!!!
Har gått från 92 till 3,3 på ett år :)

Är överlycklig!!!

Stort grattis! Bra jobbat!

Jag har en blank (tror jag) som försvinner i september, har två ff till som försvinner innan. Går från 5ff, varav en blank till 2 ff, blir spännande att se vad som händer med mitt kreditbetyg då.

Är överlycklig!!!

Fantastiskt bra, då har du i alla fall en skaplig möjlighet att kunna göra något åt din situation om det är nödvändigt.
Har du fler events i närtid som kan påverka?

Fantastiskt bra, då har du i alla fall en skaplig möjlighet att kunna göra något åt din situation om det är nödvändigt.
Har du fler events i närtid som kan påverka?

har en ff kvar. försvinner i januari. behöver ett samlingslån och jag har en medsökande. men efter ett år som sjukskriven är min årsinkomst mkt låg.
har 200.000kr i skulder på UC, och 300.000 kr utanför uc (lån av familj och släkt)
inbillar mig att min medsökandes årsinkomst ska rädda mig... finns det någon sanning i det tro?

En ny fråga nu under dagen, även denna påverkade inte kreditbetyget överhuvudtaget, är nog snart 10 frågor sedan det påverkades..

Ytterligare en fråga utan påverkan..

Vet att ingen igentligen har någon koll hur uc fungerar, men har två förfrågningar som försvinner samtidigt nu i veckan, det måste väl påverka min uc lite positivt?

Vet att ingen igentligen har någon koll hur uc fungerar, men har två förfrågningar som försvinner samtidigt nu i veckan, det måste väl påverka min uc lite positivt?

Med all sannolikhet, men det beror också på hur många FF du har, och även vilket kreditbetyg du har. Om du har 50+ förfrågningar gör det tex kanske ingen skillnad alls, samma sak om du har redan har ett väldigt bra betyg.

Följer diskussion här och förundras precis som dom flest över hur UC sätter betyget.
Har själv inte så bra betyg pga av mkt ränteavdrag ( antar jag).
Legat på 22% men fick trots det lån av BN i våras. Kom ner på 7 förfrågningar nu och då blev betyget 15 %.
Tog ett lån hos Avida nu och en UC togs. Betyget steg till 20 %.
Har uppfattat att vissa kreditbolags förfrågningar försämrar betyget mer än andra kan det stämma?
Att tex Avida av UC ses som en sämre kreditgivare än "min bank".
Frågan jag vill ställa är att i UC kopian jag fick så har Avida fått kreditbetyget angivet till 6,4% !?
Nån som vet varför dom får 6 % när det stod 15 % på min uc?

Följer diskussion här och förundras precis som dom flest över hur UC sätter betyget.
Har själv inte så bra betyg pga av mkt ränteavdrag ( antar jag).
Legat på 22% men fick trots det lån av BN i våras. Kom ner på 7 förfrågningar nu och då blev betyget 15 %.
Tog ett lån hos Avida nu och en UC togs. Betyget steg till 20 %.
Har uppfattat att vissa kreditbolags förfrågningar försämrar betyget mer än andra kan det stämma?
Att tex Avida av UC ses som en sämre kreditgivare än "min bank".
Frågan jag vill ställa är att i UC kopian jag fick så har Avida fått kreditbetyget angivet till 6,4% !?
Nån som vet varför dom får 6 % när det stod 15 % på min uc?
Det betyg du ser på din kopia är det betyg du hade när upplysningen togs. Det betyg du nu ser är det aktuella betyget dvs efter en ny registrerad fråga .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp