Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Men jag misstänker att procenten kan stiga när några krediter avslutas som innebär att jag är beviljad mer. Just nu har jag 4 i kreditkortsskulder av totalt 160k beviljat. Nästa månad 0 av 50k beviljat. Man vet ju aldrig med UC.

Jo :)) smaka på den logiken.
387 för stunden i blancolån och 4 kortkredit. Blir 0 nästa månad.
Inkomst 507.
Underskott 72

Jag förstår verkligen mindre och mindre av det här..
Vi har ju en medlem här som förvisso har högre lön än dig, men i övrigt ganska likt, och ett betyg på typ 15.

Ålder? Vart i landet man bor? Ingen aning. Måste ju finnas andra faktorer? Håller med om att det är väldigt konstigt....

Ålder? Vart i landet man bor? Ingen aning. Måste ju finnas andra faktorer? Håller med om att det är väldigt konstigt....

Ålder och kön vet jag i alla fall spelade inför några år sedan. bostadsort är säkert relevant också

Betyget har fått mig att fundera på om det är värt att söka ett medlemslån redan nu? Kanske är dumt. Kan gott & väl vänta till dec. Då har ytterligare 4 ff försvunnit. Skulden har sjunkit ner under 350.000 som är max vad en "normal" bank lånar ut. Vet inte hur de skulle ställa sig till att låna ut 350K för att lösa lån på totalt 387K. Alltså att man bakar ihop allt och "lämnar" 37K som man betar av så fort man kan själv.

Betyget har fått mig att fundera på om det är värt att söka ett medlemslån redan nu? Kanske är dumt. Kan gott & väl vänta till dec. Då har ytterligare 4 ff försvunnit. Skulden har sjunkit ner under 350.000 som är max vad en "normal" bank lånar ut. Vet inte hur de skulle ställa sig till att låna ut 350K för att lösa lån på totalt 387K. Alltså att man bakar ihop allt och "lämnar" 37K som man betar av så fort man kan själv.

När jag sökte medlemslån via SEB fanns inte ens alternativet att ange syfte om att samla lån.

Men jag misstänker att procenten kan stiga när några krediter avslutas som innebär att jag är beviljad mer. Just nu har jag 4 i kreditkortsskulder av totalt 160k beviljat. Nästa månad 0 av 50k beviljat. Man vet ju aldrig med UC.

UC gillar outnyttjade kreditkort, och det är inte så ologiskt då de där har ett konkret bevis på att man har outnyttjade resurser som kan utnyttjas om man hamnar i ett läge där man riskerar att få en anmärkning. Det är konsekvensen av att de inte ser hela den ekonomiska situationen som aktieinnehav, sparkonton osv utan bara det som de sammanställer i kreditväg.

Har haft 3 st med totalt 160K i utrymme. Har kvar ett med 50K i utrymme, som för stunden har 4.000 utnyttjat, men som jag betalar in nästa vecka ner till 0.

När jag sökte medlemslån via SEB fanns inte ens alternativet att ange syfte om att samla lån.
Tänkte ringa och kolla.
Det roliga är att om man går in på SEB hemsidan (utan att logga in om man är kund) och ansöker om medlemslån så kommer lösa skuler som alt upp. Men om jag loggar in så finns inte det alt i ansökan.

Har haft 3 st med totalt 160K i utrymme. Har kvar ett med 50K i utrymme, som för stunden har 4.000 utnyttjat, men som jag betalar in nästa vecka ner till 0.

Det skulle inte förvåna mig om ditt kreditbetyg tvärtom blir lite sämre av att ha avslutat de andra kortkrediterna, men jag är inte säker. Klart är att UC värdesätter outnyttjad och lättillgänglig kredit, men om det spelar någon roll att summan är 160 eller 50 har jag ingen aning om. Avslutar du ditt sista är jag dock tämligen säker på att det ger dig ett sämre kreditbetyg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp