Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Antar att du inte kommer att ställa upp igen och att personen i fråga förstår det, det kanske låter hårt men det kanske är det som behövs.

Antar att du inte kommer att ställa upp igen och att personen i fråga förstår det, det kanske låter hårt men det kanske är det som behövs.

Givetvis får personen städa upp det här helt själv

Så med andra ord så kommer betyget skjuta till höjden så fort han blir av med anmärkningen

Efter att ha varit oförändrad score när man har gått från 10 ff till 8 ff så fick jag äntligen se en score minskning från 8,5 till 6,7 då en ff försvann nu till 7 ff. Bara att vänta sex dagar till så en till ff försvinner och sen ansöka om ett samlingslån.

Jag har följt den här tråden och läst om att kreditbetyget blir bättre när en ff blir 6 månader. Kollade nu när en av mina ff passerade den gränsen.
Helt klart är att det stämmer, mitt kreditbetyg gick från 23,6 till 22,3 nu kl 00.00, när min förfrågan blev 6 månader, inga andra uppgifter i UC har förändrats.

Senast ändrad:
Så med andra ord så kommer betyget skjuta till höjden så fort han blir av med anmärkningen

Med UC logik ja.. Lite bisarr situation, att ens kreditvärdighet är bättre medans man har en anmärkning.

Jag har dock på känn att han kommer hinna ha nya anmärkningar innan den där hinner försvinna i mars-april nästa år..

Varannan dag har nu min kreditscore minskat. Den 15:e från 14,8 till 13,9, 17:e till 13,1 och nu idag till 12,3.

Jag har fyra förfrågningar för ganska exakt ett halvår sedan (2014-05-17, 2014-05-18, 2014-05-20 och 2014-05-22) så det är väl ganska rimligt att det är dessa som nu "blir mindre värda"?

Har även fyra FF från ungefär samma dagar fast i februari 2014, så det skulle kanske kunna vara dessa också, men halvårspasseringen låter mer rimlig i mina öron.

På tal om förfrågningar som fyller 6 månader... Även i natt hade jag en som blev ett halvår och betyget gick från 1,5 till 1,4.

Vid midnatt försvann 1 ff. Gick från 7 till 6 totalt. Trodde inte att det skulle hända så mycket, men det gjorde det :)
Från bra 1,1% ---> mycket bra 0,8%.

Vid midnatt försvann 1 ff. Gick från 7 till 6 totalt. Trodde inte att det skulle hända så mycket, men det gjorde det :)
Från bra 1,1% ---> mycket bra 0,8%.

6 förfrågningar och 0.8, då kan du inte ha så mycket krediter osv va?

Jo :)) smaka på den logiken.
387 för stunden i blancolån och 4 kortkredit. Blir 0 nästa månad.
Inkomst 507.
Underskott 72

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp