Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag tycker det är märkligt.
Betyget ska ju grundas på uppgifter i upplysningen. Inte på uppgifter som inte är i upplysningen.
Jag är också anmärkningsfri idag och beräknas på det.
Ja väldigt. Du har suttit straffet men ska fortsätta straffas. Jag förstår grejen om att skydda från att ta nya lån direkt, men ändå.

Hursomhelst kommer det gå ner. När min sista anmärkning försvann förra året så gick betyget från 3,6 till 7. Någon månad senare var det nere på 1,2 och idag 0,8.

Jag förstår grejen om att skydda från att ta nya lån direkt, men ändå.
Det finns ingen annan förklaring än att, hos UC, försvinner inte betalningsanmärkningar. De bara kategoriseras om, och slutar vara offentliga. Algoritmen kan fortfarande se betalningsanmärkningen, och beräknar därefter, men den lämnas inte längre ut till banker och kreditinstitut.

MItt uppdaterades idag.
Betalde av 5000kr på en 11000 kredit samt sagt upp ett kreditkort på 3000. Gick från 0,8 - 0,6%

Verkar som krediter uppdateras varje vardag nu. Min northmill har uppdatering varje dag(inte helger).
Ett steg i rätt riktning gällande rapporteringen kan ja tycka.

Ligger kvar på 13.7 (dock typ 10 ff och blandad utnyttjad kredit). Kommer nog ligga där tills jag kan få ner mina krediter och hålla 0ff

Kul för er som ändå får någon sorts förändring av UC. Mitt är helt oförändrat sen början av augusti. Har avbetalt krediter, blitt av med 1 bet.anm samt 1 misskött kredit. Dock ingen ändring av UC. Hoppas det ändrar sig när inkomstuppdatering kommer. Fast det blir väl först till midsommar för min del, då den blir slutgiltig. Segt som tusan är det

Har du kvar anmärkningar eller eller kvitt? Men ja det är väl inte omöjligt att tro det blir en ändring efter deklarationen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp