Jag gör samma sak! Mitt betyg öka från 26 till 50 på ingentingFrån 15.7 till 16.0%.
Fokuserar på att släcka krediter utanför UC först med högre ränta så jag får leva med ett lite taskigt UC-betyg tillsvidare.
Men ja orkar inte bry mig eller lägga energi på betyget ens. Min prio är att släcka skulder, oavsett om de är på uc eller utanför. Har ändå inte tänkt ta något lån de närmsta 2 åren så bryr mig inte så mycket över betyget. Även fast de kan va trevligt o se att de händer något.Va låter inte klokt! Måste vara något felHaha! Jävlar, mitt UC betyg hoppade från 20,6 till 50,2!!!!
UTAN någon förändring mer än att krediterna minskat![]()
![]()
![]()
![]()
älskar de här systemet! Hahahaha
Jag har stenkoll i min skuldbok, o skriver alla summor osv.. o allt stämmer överrens med lånesiffrorna på UC. Så ah, ja har ingen aningVa låter inte klokt! Måste vara något fel
Men orkar inte bry mig speciellt. Ska som sagt inte ta nått lån eller nått.. blev ba så chockad! HahahaHar du bra förutsättningar så blir betyget bra också när anmärkningarna försvunnit.Brukar kreditbetyget STIGA när anmärkningarna försvinner? Låter märkligt. Har 9.3% nu och har sett fram emot hur det kommer se ut nu i Mars när mina två sista anmärkningar försvinner, efter att jag drog på mig 19 stycken under en tuff period för 3-4 år sedan. Är idag lån och kreditfri (förutom CSN), samt så har jag dubblerat min inkomst från ~350k till ~700k i år, så hade hoppats på spikrakt upp till "utmärkt" ifrån "mindre bra" här i vår vid deklarationen. Men logiken är alltså att de gör betyget sämre för att man inte ska ta nya lån/krediter direkt?
Utöver det, varför finns det två olika "betyg" på minuc? Dels så finns ju riskprognos (antar det är den som diskuteras här?) och sen finns det ju även UC-score?
Haha, hur gick det tillKris. 0.8
?Uc moves in mysterious waysHaha, hur gick det till?
Dina skulder har nog sjunkit i procentuellt kontra din inkomstLoggade in på UC, och såg att mitt kreditbetyg nu är 0,3. Det var 1% för ett par veckor sedan. Det enda som hänt är att jag avslutat min prenumeration på Kreditkollen.![]()