Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Efter sju månader med bara streck har jag fortfarande 0,2.
Scoring gick upp till 800.
Sämre kredvärdighet vänta den som blir lån/kredit/förfrågan fri.

Från inkasso till blancolån
Jupp. Har gått från (enligt UC) 0% belåning, eftersom inkassoskulderna inte syntes annat än indirekt hos UC, till ca 66% belåning med hänsyn till min årsinkomst. Fram till november hade jag historiskt skuldsaldo, vilket är vad jag menar med att det syntes indirekt. Skuldsaldot syntes hos UC, men inte skulderna. Noteringarna om skuldsaldot försvann i början av november, och då gick jag från 5% hos UC till 0.5%. I december, när jag fick mitt blanco steg mitt UC till 1%, så det var den initiala reaktionen hos UC till min skuldnivå. Och nu, utan att jag gjort någonting alls sjönk det till 0,3%.

UC är ett rätt uselt mått på kreditvärdighet, så det är rätt skoj (om än cyniskt) att tänka sig att enda skälet till den sänkningen är att jag slutat ha örnkoll på det via kreditkollen, och att jag har signalerat till algoritmen (genom att avsluta kreditkollen) att jag inte bara sitter och väntar på att optimera låneansökningar. Jaja, jag har ingen aning om det stämmer. Förmodligen inte. UC är, som sagt, en svart låda. Det är lite skit in, skit ut över det hela.

Vet ni om betyget endast uppdateras vardagar om en FF försvinner under helgen? Om inte så gjorde 3 FF till 2 ingen skillnad. 24/1 försvinner en till så får väl se om ngt händer då..

Senast ändrad:
Nej loggade in på hemsidan. Först vid midnatt sen 07 och framåt. 08 försvann förfrågan där, men betyget är samma.
Oklart om betyget uppdateras omgående när förfrågan försvinner eller om den ändras runt 17e eller vad det brukar vara.
Jag betalade in 300kr på northmills kontokredit, det uppdaterades dagen efter och betyget rörde sig neråt då iallafall. Men osäker kring förfrågan.

Oklart om betyget uppdateras omgående när förfrågan försvinner eller om den ändras runt 17e eller vad det brukar vara.
Jag betalade in 300kr på northmills kontokredit, det uppdaterades dagen efter och betyget rörde sig neråt då iallafall. Men osäker kring förfrågan.
Om jag minns rätt så brukade betyget ändras när FF tillkom eller försvann direkt förut, men de har ju ändrat så mkt på sistone!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp