Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det är inte aktuellt med höjning då jag skulle få behålla samma räntesats (för högt). Nu får jag i alla fall se vad en extra ff gör i creditscore. Men jag måste nu nog vänta längre än tänkt för att lägga om lån till lägre ränta med en färsk FF.

Det är tekniskt möjligt för dem att dra tillbaka en förfrågan av vad jag förstått, maila eller ring och förklara att du missuppfattade sidan så kanske du blir av med den? Chanserna är nog små, men skadar ju inte att försöka.

Jag kommer fortfarande inte innan på deras sida! Hur har ni andra det?

Jag kom in från igår eftermiddag och kan logga in nu. Jag begärde ett nytt lösenord per email under tiden minuc var nere.

Jag kom in från igår eftermiddag och kan logga in nu. Jag begärde ett nytt lösenord per email under tiden minuc var nere.

Jag har försökt det med! Nu har iaf texten om problem försvunnit från deras sida men det funkar inte för mig ändå..

Jag har försökt det med! Nu har iaf texten om problem försvunnit från deras sida men det funkar inte för mig ändå..

Klicka på glömt lösen så borde du kanske komma in. Var tvungen att göra det själv då jag provade en massa gånger innan texten om att dom hade problem kom upp.

Det finns ett mycket bra dokument som UC går igenom sin modell av beräkna risk och vilka parametrar används
Man kan hitta modelldokumentationen här.

Bl.a. om jag förstår det rätt, så har det en stor betydelse var man bor (och dina grannar och i närmiljön) presterar i risk. Man jämförs med andra i samma situation. Däremot skriver de att de inte tittar på etnicitet eller kön.

https://www.uc.se/foretag/tjanster/tjanst/uc-risk-/uc-risk-person.html

Är det någon som vet hur länge återbetalda/lösta blancolån och krediter ligger kvar på min uc? Tog en gratis uc på mig själv förra veckan och upptäckte att både blancolån och kreditkort som löstes i oktober fortfarande fanns kvar. Blev dock glatt överraskad då mitt kreditbetyg nu låg på 1,6.

Är det någon som vet hur länge återbetalda/lösta blancolån och krediter ligger kvar på min uc? Tog en gratis uc på mig själv förra veckan och upptäckte att både blancolån och kreditkort som löstes i oktober fortfarande fanns kvar. Blev dock glatt överraskad då mitt kreditbetyg nu låg på 1,6.

Låg kvar i 7 månader för mig (om jag minns rätt) men står under den tiden som "avslutat"

Det finns ett mycket bra dokument som UC går igenom sin modell av beräkna risk och vilka parametrar används
Man kan hitta modelldokumentationen här.

Bl.a. om jag förstår det rätt, så har det en stor betydelse var man bor (och dina grannar och i närmiljön) presterar i risk. Man jämförs med andra i samma situation. Däremot skriver de att de inte tittar på etnicitet eller kön.

https://www.uc.se/foretag/tjanster/tjanst/uc-risk-/uc-risk-person.html
Knasigt resonemang, men så har jag förstått att det fungerar. I mitt fall så skulle jag höja mitt kreditbetyg avsevärt om jag tjänade hälften och flyttade till ett låginkomstområde! I realiteten skulle jag ha betydligt mindre pengar att betala räkningar med... helt bakvänt om du frågar mej :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp