Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Tja.

Skaffade minuc häromdagen. Såg att jag hade 5 gamla krediter som Mio, ikano osv.

Ringt och avslutat alla men påverkar det betyget mycket?

Kommer det se lite bättre ut nu eller mycket

Det bör påverka positivt, i alla fall efter ett par månader.

Det gör dom, i fältet nere till vänster. avslutat 2014-07-31 respektiber 2014-08-31
Jag gissar att dom försvinner efter ett år. Dom syns ju i historiken i tabellen ovanför ett år och det vore kanske lite svårt att följa vad som hänt om det finns krediter redovisade i tabellen där uppe som inte finns med där nere

Den från 140731 syns numera inte alls.

I uppdateringen i natt försvann ett lån, iofs bara 1500 kr kvar på det förra månaden, men nu helt borta.. kreditbetyg 4,6-->3,8.
Ska bli spännande i juli, då har jag betalat ner en kontokredit från ~13000 --> och under månaden försvinner alla kreditupplysningar utom en.
Hade en sänkning vid något tillfälle från 3.8 -> 3.7, helt omotiverat.. i natt försvann en förfrågan, kreditbetyget --> 3.0. Ytterligare fyra försvinner i juli.

Idag så försvann 2 förfrågningar och tänkte att min score skulle gå ner från 11,8 till typ 10 nått. Men med min förvåning när jag loggade in så visade den 8,5. Nu så är det bara att vänta till november och hoppas på en score runt 4. (vid förhoppning) Har då 4 ff kvar (har nu 10 ff) och planen är att man hoppas på ett samlingslån för att få bort smålånen.

50.000 lägre i skuld. Ner till 8 krediter från 9.
Ner till 5 långivare från 6.

Kreditscoren oförändrad. 6,0% :/
Bara att nöta vidare. :)

Hmm, lånet som försvann betalade jag av helt i början på juli. I UC'n står det avslutad 2015-06-30.

Jag hoppas scoren sjunker snart. Hade hoppats på några tiondelar iaf.

Hmm, lånet som försvann betalade jag av helt i början på juli. I UC'n står det avslutad 2015-06-30.

Jag hoppas scoren sjunker snart. Hade hoppats på några tiondelar iaf.

Även den uppdaterades idag.

Edit, never mind, såg inte ditt första inlägg:)

Hade en sänkning vid något tillfälle från 3.8 -> 3.7, helt omotiverat.. i natt försvann en förfrågan, kreditbetyget --> 3.0. Ytterligare fyra försvinner i juli.

i nattens uppdatering är en kontokredit nertagen från 13000 till 0, men inte avslutad. Kreditbetyget 3.0 - > 1.4

Senast ändrad:
Även den uppdaterades idag.

Edit, never mind, såg inte ditt första inlägg:)

Ja, det jag var förbryllad över var att jag trodde att den krediten inte skulle synas som avslutad förrän nästa uppdatering i aug. Betalade in den 5/7-2015. Står avslutat 2015-06-30 som sagt. Märkligt.

Ja, det jag var förbryllad över var att jag trodde att den krediten inte skulle synas som avslutad förrän nästa uppdatering i aug. Betalade in den 5/7-2015. Står avslutat 2015-06-30 som sagt. Märkligt.

Får jag gissa: santander? Dom gjorde så med en kredit jag löste i början av juni, den står avslutad per 31 maj

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp