Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Tillägg: det handlar om dom hinner göra din granskning i tid, jag skulle gissa på att de allra flesta som granskas inte hinner göras i tid.. men har du tur så.
kanske felformulerat av mig. Granskas gör väll allas? Men vissa granskar som väl extra hårt? Och dom får skattepengarna i augusti? Så största delen av befolkningen får sin årsinkomst deklarerad på minuc i juli och de andra i september. Borde vara så va?

kanske felformulerat av mig. Granskas gör väll allas? Men vissa granskar som väl extra hårt? Och dom får skattepengarna i augusti? Så största delen av befolkningen får sin årsinkomst deklarerad på minuc i juli och de andra i september. Borde vara så va?

Många granskas nog ärligt talat bara maskinellt, inte av någon handläggare.
Största delen får det på minuc i juni, ett par dagar efter slantarna ramlat in på kontot var det för mig i fjol i alla fall.

En handläggare som granskar kan skjuta upp det hela året ut har jag för mig, om han eller hon inte anser sig hinna. Det lär dock vara rätt ovanligt om man inte har lämnat in en väldigt komplicerad deklaration.

En handläggare som granskar kan skjuta upp det hela året ut har jag för mig, om han eller hon inte anser sig hinna. Det lär dock vara rätt ovanligt om man inte har lämnat in en väldigt komplicerad deklaration.

Jo den taxerade inkomsten fastställs formellt slutligen inte förrän i slutet av året, så det kan stämma.

Noterade att mitt kreditbetyg märkligt nog inte ändrades överhuvudtaget i och med nattens uppdatering av skuldinformation.. Jag hade sedan senaste uppdateringen betalat av ungefär 50000 av mina blancolån, hade väl 270000 eller nåt innan, 220000 nu, men mitt kreditbetyg ligger orört på strax över 5%.. Jag trodde i min enfald att det var positivt att minska sina blancolån:p

Noterade att mitt kreditbetyg märkligt nog inte ändrades överhuvudtaget i och med nattens uppdatering av skuldinformation.. Jag hade sedan senaste uppdateringen betalat av ungefär 50000 av mina blancolån, hade väl 270000 eller nåt innan, 220000 nu, men mitt kreditbetyg ligger orört på strax över 5%.. Jag trodde i min enfald att det var positivt att minska sina blancolån:p

UC works in mysterious ways...

Men det verkar som om de inte lägger särskilt stor vikt på enskilda låns storlek, utan mer på antal lån.

UC works in mysterious ways...

Men det verkar som om de inte lägger särskilt stor vikt på enskilda låns storlek, utan mer på antal lån.

Det verkar inte bättre.. får se om det gör någon större skillnad i kreditbetyg då min taxerade inkomst ökar från 225 till lite drygt 410k då.. eller om det är skitsamma det med..

Det verkar ju något snedfördelat om det är helt orelevant att man minskar sin skuldsättning så pass markant men :)

Jag har ordnat så jag löser bort resten av just den där krediten till veckan.. ska bli intressant att se hur det i sig påverkar kreditbetyget.. nu hinner ju deklarationsuppgifterna in emellan, men det kankse gör skillnad ändå där i mitten av juni.

Är det någon här som vet/tror sig veta om lån med säkerhet, dvs bostadssrätt eller fastighet har någon större inverkan på kreditbetyget?
Även om det som står under "avbetalning" vilket jag tror är bilkrediter och sånt, dvs också med säkerhet även om säkerheten är lite sämre, om det påverkar i någon omfattning?

Är det någon här som vet/tror sig veta om lån med säkerhet, dvs bostadssrätt eller fastighet har någon större inverkan på kreditbetyget?
Även om det som står under "avbetalning" vilket jag tror är bilkrediter och sånt, dvs också med säkerhet även om säkerheten är lite sämre, om det påverkar i någon omfattning?

I UC:s "simulator" ställs frågan om bolån, men har testat lite och inte sett någon större skillnad. Kanske om man har betalningsanmärkningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp