Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Just nu har vi tekniska problem på minUC.se.
Vissa kunder har problem att logga in och ta del av sin tjänst.
Vi arbetar på att lösa problemet så snart vi kan.​

Någon som kommer in eller vet hur länge det pågått?

Just nu har vi tekniska problem på minUC.se.
Vissa kunder har problem att logga in och ta del av sin tjänst.
Vi arbetar på att lösa problemet så snart vi kan.​

Någon som kommer in eller vet hur länge det pågått?

Jag har försökt logga in sen kl. 23 i söndags. Felmeddelandet kom upp igår vid 06.00.

Det är inte i funktion ännu i alla fall.Hoppas dom laga sidan inom kort.

Funkar nu.

Min inkomst ökade från 244000 till 413000 underskott minskade från 37 till 31, kreditbetyget ändrades från 7.3 till 4.6 i och med den ändringen.

Min inkomst minskade från 380 till 366 underskott minskade från 50 till 35, kreditbetyget ändrades från 5.4 till 7.2.
Jag hade ett ordentligt underskott för 2 år sedan (pga försäljning av aktier) på 125 som inte syns längre

Initialt, så är det inte bra för kreditbetyget att redovisa minskad inkomst.

Jag har nu, som ännu inte syns, tagit bort ett lån, samt minskar utnyttjandet av min kredit 27' , som jag minskar stegvis 3 månaders period minskar till 0 i utnyttjande. Vi får se vad det gör.

Senast ändrad:
Min inkomst minskade från 380 till 366 underskott minskade från 50 till 35, kreditbetyget ändrades från 5.4 till 7.2.
Jag hade ett ordentligt underskott för 2 år sedan (pga försäljning av aktier) på 125 som inte syns längre

Initialt, så är det inte bra för kreditbetyget att redovisa minskad inkomst.

Jag har nu, som ännu inte syns, tagit bort ett lån, samt minskar utnyttjandet av min kredit 27' , som jag minskar stegvis 3 månaders period minskar till 0 i utnyttjande. Vi får se vad det gör.

UC gillar lågt utnyttjade kreditkort, så det lär göra skillnad. För min egen del gick jag från 1,4 till 2,2. Underskott minskade till 33 från 37, men även lönen från 440 000 till 419 000. Samtidigt har jag en ny förfrågan hos OKQ8 (se annan tråd), så det påverkar också kreditbetyget negativt, i alla fall till en början.

Funkar nu.

Min inkomst ökade från 244000 till 413000 underskott minskade från 37 till 31, kreditbetyget ändrades från 7.3 till 4.6 i och med den ändringen.

ett lån löstes vid månadsskiftet, syns väl om 10 dagar eller så, det hade jag amorterat ner från ~50---> 5 vid förra uppdateringen, vilket inte hade nån påverkan alls.
Denna månad försvinner som sagt ett lån, och vid uppdateringen som avser sista juni så kommer jag även att ha betalat ner ett kreditkort från 13k - > 0.

Jag har nog stått för dagens klantighet.

Jag har ett lån hos Santander Consumer bank och jag loggade för att kontrollera saldo. Håller på att ta bort 2 lån och jag ser även till betala av min kredit som jag har på ett kort till 0 för att förbättra Creditscore. När jag var inloggad, såg jag det fanns några erbjudanden, bl.a. kunde jag få ett förprövat Mastercard med 10.000 , men det stod inget mer. Jag tryckte på knappen för att läsa mer och det fanns information - villkor, 60 dagars betalning etc. Jag var inte intresserad och har inget behov av ytterligare kort, men det det är alltid bra att veta.

Det fanns även en knapp ifall man var intresserad att höja sitt lån och utan att tänka efter, för att se villkor etc så tryckte jag på den. Vips så gjorde den en UC på mig. Jag var inte intresserad att höja. Så himla onödigt, nu drog jag på mig en ny ff .. jag borde ha förstått, men sidan var otydligt. Suck!

Senast ändrad:
Jag har nog stått för dagens klantighet.

Jag har ett lån hos Santander Consumer bank och jag loggade för att kontrollera saldo. Håller på att ta bort 2 lån och jag ser även till betala av min kredit som jag har på ett kort till 0 för att förbättra Creditscore. När jag var inloggad, såg jag det fanns några erbjudanden, bl.a. kunde jag få ett förprövat Mastercard med 10.000 , men det stod inget mer. Jag tryckte på knappen för att läsa mer och det fanns information - villkor, 60 dagars betalning etc. Jag var inte intresserad och har inget behov av ytterligare kort, men det det är alltid bra att veta.

Det fanns även en knapp ifall man var intresserad att höja sitt lån och utan att tänka efter, för att se villkor etc så tryckte jag på den. Vips så gjorde den en UC på mig. Jag var inte intresserad att höja. Så himla onödigt, nu drog jag på mig en ny ff .. jag borde ha förstått, men sidan var otydligt. Suck!
Hoppas du fick ett höjning :)

Det är inte aktuellt med höjning då jag skulle få behålla samma räntesats (för högt). Nu får jag i alla fall se vad en extra ff gör i creditscore. Men jag måste nu nog vänta längre än tänkt för att lägga om lån till lägre ränta med en färsk FF.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp