Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Du har en Mindre Bra kreditvärdighet hos UC vilket innebär att du har små möjligheter att få lån och Du har en Svag kreditvärdighet hos UC vilket innebär att du har få eller inga möjligheter att få lån och krediter hos banker och kreditinstitut. Du kan även få problem med att köpa varor och tjänster på avbetalningeller med faktura.

Står det såhär hos alla som har svagt kreditbetyg? Först står det mindre bra o sen svagt...??

Man blir verkligen inte klok på hur betyget räknas ut. Mitt kreditbetyg gick från 1,2 till 2,3. Vad som var skillnaden? En näst intill outnyttjad kredit (100kr av beviljade 20000) avslutades. Absolut inget annat har ändrats.

Jag kan bara tolka det som att det är bättre att ha ett väldigt lågt utnyttjat kreditkort än inget alls.

I två månader har jag legat på exakt samma kreditbetyg. Trotts flera tusen betalt på mina blanco o krediter.
det måste bero på blanka ff. Ligger på höga 61,1 :/
Längtar till augusti då den försvinner och jag har 0 ff

Hej!

Har konto hos både MinUC och Minupplysning.se. På MinUC så är mitt kreditbetyg mycket bra (0,4%), och på Minupplysning.se så är kreditbetyget svagt ( 4/10 ).
Någon som vet vilken man ska gå efter? Vill ju inte chansa så jag får en onödig upplysning.
Tacksam för svar.

Hej!

Har konto hos både MinUC och Minupplysning.se. På MinUC så är mitt kreditbetyg mycket bra (0,4%), och på Minupplysning.se så är kreditbetyget svagt ( 4/10 ).
Någon som vet vilken man ska gå efter? Vill ju inte chansa så jag får en onödig upplysning.
Tacksam för svar.
Minuc är det storbankerna går på och ser. De som händer på minupplysning är för det mesta snabblån.

Om deklarationen blir granskad, försenas då årsinkomsten att synas på UC? Förstår ni hur jag menar?

Inte nödvändigtvis, men högst troligt.

Tillägg: det handlar om dom hinner göra din granskning i tid, jag skulle gissa på att de allra flesta som granskas inte hinner göras i tid.. men har du tur så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp