Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Sen står det jäkligt märkligt tycker jag:

Svag

Du har en Mindre Bra kreditvärdighet hos UC vilket innebär att du har små möjligheter att få lån och Du har en Svag kreditvärdighet hos UC vilket innebär att du har få eller inga möjligheter att få lån och krediter hos banker och kreditinstitut. Du kan även få problem med att köpa varor och tjänster på avbetalningeller med faktura

Dom skriver först ett konstaterande och sedan ett annat?

Intressant att se vad övertrasserat kreditkort gör för kreditbetyget. 10% påslag. Förra månaden 16,6 nu 6,4. Så det gäller att betala i tid varje månad, iaf de ggr man tänkt ansöka om lån.

Hur kan möjligheten finnas att övertrassera sitt kreditkort? Finns det ingen spärr som känner av att man handlar för mer än belopp beviljat? Med vanliga betalkort kan man ju inte handla om det inte finns pengar tillräckligt på kontot & det borde ju var samma sak med kreditkorten...eller?!?

Jag gick från 30,3 till 4,5 genom att en blank förfrågan försvann och att jag minskade min kredikortsskuld med 3000 så jag ligger på drygt 75% utnyttjat. Har 7 förfrågningar kvar varav en blank så är förvånad att jag har så bra

Accorn! Från vem hade du blank som försvann och från vem är den som är kvar! Tänkte om blanka värderas olika vem dom är ifrån? Jag hade 3 för några veckor sen då hade jag 25,7 som jag hade haft typ i flera månader till 19,1 nu försvinner i slutet av april från svea få se vad som händer då.

Den som försvann var från Lindorff och den jag har kvar är från Svea Ekonomi. Den från svea ekonomi är på ett specifikt belopp på minUC men när jag tittar på de papper man får skickat till sig redovisas den som blank. Vet inte om det har någon faktiskt betydelse eller ej.

Gick från 9,1 till 1,2(!!) genom att öka de synliga skulderna från 175 000 till 340 000. Samlingslån är verkligen nyckeln.

Blanco gick från 70 400 till 339 200
Avbetalning från 19 896 till 0
Kontokrediter från 84 484 till 100
Antal krediter från 6 till 3.

Nästa uppdatering hoppas jag den där hundralappen och en kreditgivare försvinner, begriper inte varför den inte avslutats i tid, men men...

Gick från 69,3% till 68,7% då mitt sista blanco försvann, rätt riktning i alla fall =)

Mvh/Miklo

Intressant att se vad övertrasserat kreditkort gör för kreditbetyget. 10% påslag. Förra månaden 16,6 nu 6,4. Så det gäller att betala i tid varje månad, iaf de ggr man tänkt ansöka om lån.

Jag hade ett gäng kreditkort som alltid var övertrasserade, eller i alla fall maxade. Så snart jag började se till att de inte var det fick jag ner betyget från 45 till 22. Förutom blanka förfrågningar och att just kreditkort antagligen är den sämsta sortens lån/kredit enligt UC är övertrasseringen nog den värsta "synden". Om man bara har en månad med övertrasserade och vill söka lån kan man planera in det till en månad när denna miss inte syns i UC:n eftersom den listar varannan månad... Själv fick jag vänta ett år eftersom jag satt övertrasseringen i system. Kom ur den onda cirkeln genom en fin skatteåterbäring.

Eftersom kreditkort är VISA/Mastercard och inte alltid checkas mot tillgängligt saldo på direkten går det alltid att övertrassera lite - vissa mer än andra. SEB:s kort ofta flera tusen.

Senast ändrad:
Acorn! Tack för svaret men står det inte Svea ärende nr ....... för det gör det när det är blank från dom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp