Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Ni som haft 1 betalningsanmärkning som försvunnit och betyget skjutit i höjd. Hur länge tog det innan ert betyg gick ner till det normala?

Så min fundering är efter mina 3 år straff hur länge till ska jag vara straffad?

Jag har 0 betalningsanmärkningar, 3ff, 370.000kr årsinkomst, 100k billån och inget skuldsaldo. Helt absurt att mitt betyg sköt upp till 10,3 med dessa förutsättningar.

Sådär... Nu kom pengarna på kontot och jag har än sålänge skickat in betalningar för 8 krediter/lån varav 5 synliga på UC.. Ska bli intressant att se betyget nästa uppdatering. Efter samlingslånet-ff sköts betyget från 15% till 20%, blir nog garanterat under 10% vid uppdateringen samt att två ff försvinner tills dess och jag blir nere på 9ff, wohoo. :)

Sådär... Nu kom pengarna på kontot och jag har än sålänge skickat in betalningar för 8 krediter/lån varav 5 synliga på UC.. Ska bli intressant att se betyget nästa uppdatering. Efter samlingslånet-ff sköts betyget från 15% till 20%, blir nog garanterat under 10% vid uppdateringen samt att två ff försvinner tills dess och jag blir nere på 9ff, wohoo. :)
Fick du lån med 15 i kreditbetyg? Hur mycket lånade du? Hur ser dina förutsättningar ut? Mvh

Fick du lån med 15 i kreditbetyg? Hur mycket lånade du? Hur ser dina förutsättningar ut? Mvh

Ja, 250K, dock till ganska vidrig ränta över 15%. Blir nu dock för första gången stående med endast lån som har under 20% ränta vilket inte har hänt på 3 år.

Deklarerad inkomst bara strax över 200K, högt underskott och 10förfrågningar vid söktillfälle. Dock nu nyligen fast anställd på bra jobb och jämkar så tjänar i dagsläget kring 30K rent. Tack och lov kunde EN bank se framtida betalningsförmåga och få en att se ljus för första gången på länge.

Ja, 250K, dock till ganska vidrig ränta över 15%. Blir nu dock för första gången stående med endast lån som har under 20% ränta vilket inte har hänt på 3 år.

Deklarerad inkomst bara strax över 200K, högt underskott och 10förfrågningar vid söktillfälle. Dock nu nyligen fast anställd på bra jobb och jämkar så tjänar i dagsläget kring 30K rent. Tack och lov kunde EN bank se framtida betalningsförmåga och få en att se ljus för första gången på länge.
Härligt, grattis till dig :) Hade du några synliga lån på uc när du sökte?

Tack! 500K synligt med några krediter utanför också som nu städas upp. Gick nu från 14(!) betalningar till 5 att hålla koll på varje månad. Blir ner till 4 efter Januari. Blir nog att omfördela detta ännu bättre förhoppningsvis med rak ammortering delvis på våren.

Tack! 500K synligt med några krediter utanför också som nu städas upp. Gick nu från 14(!) betalningar till 5 att hålla koll på varje månad. Blir ner till 4 efter Januari. Blir nog att omfördela detta ännu bättre förhoppningsvis med rak ammortering delvis på våren.
Ett jättebra steg på vägen! Du ska se att det går fort och varje framgång ger positiva följdeffekter så det blir en härlig spiral förhoppningsvis.

Grattis! Vilken bank beviljade dig lånet?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp