Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag orkar inte leta bland gamla inlägg men jag har i flera omgångar lyft fram det problematiska i att man har en så fruktansvärt usel tjänst som UC är. Det är svajigt, missvisande, ostabilt, slarvigt - amatörmässigt.

Folk som kanske ska köpa hus för 20 miljoner eller sitt livs affär är beroende utav att UC ger korrekta uppgifter men trots det läser man konstant om buggar och skit.

Sverige är ett U-land med mycket tack vare socialdemokratisk vanskötsel under decennier men en sak dessa nya amatörer i M/KD borde ta tag i är att UC och BankID borde och måste administreras utav staten!!

Jag orkar inte leta bland gamla inlägg men jag har i flera omgångar lyft fram det problematiska i att man har en så fruktansvärt usel tjänst som UC är. Det är svajigt, missvisande, ostabilt, slarvigt - amatörmässigt.

Folk som kanske ska köpa hus för 20 miljoner eller sitt livs affär är beroende utav att UC ger korrekta uppgifter men trots det läser man konstant om buggar och skit.

Sverige är ett U-land med mycket tack vare socialdemokratisk vanskötsel under decennier men en sak dessa nya amatörer i M/KD borde ta tag i är att UC och BankID borde och måste administreras utav staten!!
Om inte Socialdemokraterna gjort det, lär inte M och KD förstatliga det heller. Dom lever ju för att privatisera allt!

Jag vet inte vilket parti eller politiker som borde lösa det men BankID och UC måste skötas av seriösa aktörer och inte oseriösa idioter.

Love you bro <3

Skit Uc. Här betalar man 49 kr/mån och kan inte ens få använda deras skit site. Nu avslutas detta. Driftstörningar, problem och massa skit varje dag.

Jag håller fullständigt med. Sen den här j**** uppdatering 1 gg/månad? Hur fan kan regeringen tillåta detta? Under en månad kan mkt hända men man är beroende på sånt skit byråkrati. Känns som man lever i den gamla Soviet union.
Och deras dumma algoritmer: har man en låg obetald kredit på ca10tkr tex då är betyget dåligt. Har man blanco på 300-500tkr då är betyget bättre.

Senast ändrad:
Det är ju storbankerna som tidigare gått ihop sig och skapat detta monster för att kunna dela folks ekonomiska förutsättningar. Det har sålts 2018 till en Finsk concern inom affärsinformation och marknadsbearbetning för både konsument- och företagsmarknaderna. Om någon myndighet skulle behöva ta över pga vanskötsel är det FI, eller?Men det ser jag inte hända särskilt nu när det är ett fristående företag. Jag är betydligt mer bekymrad när bankerna har störningar så man inte kan betala räkningar eller ens komma in på kontot.

Det är ju storbankerna som tidigare gått ihop sig och skapat detta monster för att kunna dela folks ekonomiska förutsättningar. Det har sålts 2018 till en Finsk concern inom affärsinformation och marknadsbearbetning för både konsument- och företagsmarknaderna. Om någon myndighet skulle behöva ta över pga vanskötsel är det FI, eller?Men det ser jag inte hända särskilt nu när det är ett fristående företag. Jag är betydligt mer bekymrad när bankerna har störningar så man inte kan betala räkningar eller ens komma in på kontot.
Nu snackar vi om UC som dåligt företag från Stone age, monopol, inte bankerna eller ”whataboutism”. Går ej att genomföra. Dags att göra stop för skiten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp