Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej

Kan inte så mycket om blank förfrågan vilka är det som gör detta och varför gör dom det? Gör alla inkassobolag detta eller bara vissa?

Hej

Kan inte så mycket om blank förfrågan vilka är det som gör detta och varför gör dom det? Gör alla inkassobolag detta eller bara vissa?

Skulle tro att det är de flesta. Inkassobolagen gör de blanka för att se din betalningsförmåga när du inte betalat i tid och de tänker skicka in ett betalningsföreläggande till Kronofogden.

Hej, Jag har min UC och där se jag alla mina förfrågningar och vilka som frågat om mig men när jag få min UC från Kivra så är det 2 st som är blanka det känns ju lite märkligt? Men det måste väl betyda att jag har 2 blanka? Se ju vilka det är eftersom det finns alla på min UC.

Tyvärr är det så, om man har tjänsten Min Upplysning kan man inte se vilka som är "blanka" - mer än att det står namn som man kan misstänka - Svea Inkasso tex.

Ok , då är det så för Svea är med är en av dom men jag 25 i riskprognos är ju inte så mycket då när man ser hur många som få hur mycket som helst när dom få en blank. Bägge dessa gå väck i April och jag har ca 10 Uc totalt men i Juni finns bara 2 kvar. Kanske kan blir hyfsat då har ju ingen anmärkning

Svea har ju låneverksamhet också (Svea Ekonomi), eller är det just Svea Inkasso det står?

Svea har ju låneverksamhet också (Svea Ekonomi), eller är det just Svea Inkasso det står?

Står bara exempelvis "TACT GROUP AB Ärendenr: 0000" när man kollar i sin UC. På omfrågandekopian så står det "Frågeställare TACT GROUP AB Beställd av Svea Inkasso AB, så det är klart att UC vet att det är ett inkassobolag som hanterar förfrågan och därmed "dömer hårdare". Jag fick en sådan förfrågan helt i onödan i somras, fastän jag meddelat mej. Tyvärr är Sveas meddelandesystem under all kritik, du måste svara via länkar så du får ingen kopia på vilka meddelande du skickat och det finns inte heller kvar på den sida som du kan logga in på. Intrum Justitia har en mycket bättre sajt. Jag fick alltså denna blanka förfrågan eftersom Svea Inkasso inte tyckte att jag bekräftat en avbetalningsplan, vilket jag hade gjort, Har noteringar på allt och skärmdumpar, men vad hjälper det... Jag hade bara ett allmänt svarskvitto i min mejl om att de skulle återkomma och det dröjde inte mer än tre dagar så satt förfrågan där. Jag har anmält till DI, eftersom spårbarheten i din konversation med Svea är lika med noll.

Hej,

Allvarligt man blir ju så trött på detta jäkla system kommer du snett så är det nästan omöjligt att komma ur skiten för du få inte den hjälp att låna för att komma rätt om du har gjort bort dig med dumma smslån och kanske fått en anmärkning eller som jag har 3 blanka förfrågningar ingen anmärkning har legat sista halvåret mellan 28,7-tills nu 25,7 i riskprognos har 11 UC och 3 blanka av dessa. Men i Natt försvann en trodde att mitt UC skulle sänkas men står samma 25,7 vad fan är detta? Om det höjs när man få borde det väl sjunka när någon försvinner i Maj har jag inga blanka kvar och bara 4 Uc kvar undrar vad som händer då. Har bra inkomst sköter mina små krediter fast inget händer. Vilken makt UC har att förstöra våra liv att fortsätta ta smslån för rädda sig för stunden men två månader senare är katastrofen ändå större för man inte kan få lån av en bank och få normal ränta och spärra sig på alla smslån och bara har riktiga lån.

Visst man har satt sig i denna sits kan inte skylla på någon , men vad finns hjälpen när man behöver den , detta gör ju att ännu mer kommer i skiten istället för att hjälpa folk innan anmärkningen kommer tex.

Stäng ner alla jäkla smslån var många som hade haft det bättre idag så många detta har förstört framtiden för.

Jag se ju ljuset där borta några månader kvar till jag förhoppningsvis kan ta ett lån men hur många har inte fått sitt förstört för länge sen.

Lev väl!

Kan inte annat än att hålla med. Har mer eller mindre varit i skiten sen lånens uppkomst. Jag vet inte hur detta kommer att sluta men har förstört mitt liv big time. Den ångesten tar jag med mig till graven...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp