Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu vid midnatt gick mitt kreditbetyg ner till 11,6% från 12,3. Kan inte direkt se någon anledning till det. I slutet av månaden försvinner dock 4 förfrågningar.

Jag börjar fundera på att uc även går bakåt i tiden. För vad jag har hört så kan ju bankerna se så långt bak som tre år om dom vill. Så funderar på om det är gamla ff som blir äldre och som man ju inte ser när man loggar in på minuc.

Bara en tanke som jag har haft ett tag.

Man kan kolla med Datainspektionen och läsa i Kreditupplysningslagen vad de får och inte får göra.

Detta kom upp idag. har inte funnits med tidigare på min uc :
Betygsskala
Utmärkt = 0,1 %, Mycket bra = 0,2 -0,9%, Bra = 1,0 – 4,0%
Mindre bra = 4,1 -25,0%, Svag = 25,1% - 99,9 %

Detta kom upp idag. har inte funnits med tidigare på min uc :
Betygsskala
Utmärkt = 0,1 %, Mycket bra = 0,2 -0,9%, Bra = 1,0 – 4,0%
Mindre bra = 4,1 -25,0%, Svag = 25,1% - 99,9 %

Det har funnits tidigare. Försvann för ett tag sen. Men då har dom lagt in det igen.

Jag kan bidra med, förhoppningsvis ett leende =)
Mitt kredit betyg är 70,6%, det steg precis dit från 70,4% då en betalnings anmärkning försvann. =)

/Miklo

Jag kan bidra med, förhoppningsvis ett leende =)
Mitt kredit betyg är 70,6%, det steg precis dit från 70,4% då en betalnings anmärkning försvann. =)

/Miklo

Jag har också haft så högt dock utan anmärkning.

har du flera anmärkningar? Skuldsaldo eller är det dom blanka ff som gjort det?
Idag ligger jag på 64,3% men har varit uppe på över 90% för bara 5 månader sedan!

Kreditbetyget blir man aldrig klok på :)

Kassaekonomi:
Jag har nu 12 anmärkningar på totalt 44k. 45 förfrågningar. Ca 300k i inkomst, 45 i underskott.

Jag är mycket spänd på att se hur mitt betyg kommer att påverkas framöver, då jag precis löst 300k i lån och är skuldfri/kreditfri samt att inkomsten ökat med drygt 45k.

Trots att jag varit länge i låne gemet så är jag inte så haj på det där med förfrågningar. Men jag antar att dom blanka är dom utan belopp?

Varför tas dom egentligen? Varför skriver dom inte beloppet man söker på ?

Mvh
Miklo

Kassakredit:
Vad var det som påverkade ditt kredit betyg så kraftigt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp