Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

miklo;usakredit: Vad var det som påverkade ditt kredit betyg så kraftigt?[/QUOTE sa:
De blanka behöver inte i regel vara de utan belopp. I mitt fall har jag en blank från svea inkasso. Inkassobolagen gör de blanka för att se din betalnings förmåga.
Inkassoff sänkte mitt betyg från ca 20 till ca 80!! EN ENDA FF alltså.
Sen hade jag utnyttjat mina kreditkort mer än vad jag hade i kredit. Denna blandning gjorde att jag far upp till 92%.

Fy tusan, det var ett jäkla hopp...på en enda FF! Lite speciellt.
Undrar hur du kunde komma upp så högt utan betalningsanmärkningar? Trodde det var kriteriumet?
Okej så hur identifierar jag blanka ff på minuc?

Mvh/Miklo

Nu vid midnatt gick mitt kreditbetyg ner till 11,6% från 12,3. Kan inte direkt se någon anledning till det. I slutet av månaden försvinner dock 4 förfrågningar.

Mitt brukar slå 1.5-2% sådär från vecka till vecka, utan att något har hänt..

Mitt brukar slå 1.5-2% sådär från vecka till vecka, utan att något har hänt..

Jag har haft stenkoll och kollat varje dag, och så här har det sett ut senaste tiden (datum när värdet ändrades):
2014-08-20 14,8 Mindre bra
2014-11-15 13,9 Mindre bra
2014-11-17 13,1 Mindre bra
2014-11-19 12,3 Mindre bra
2015-02-02 11,6 Mindre bra

Jag har haft stenkoll och kollat varje dag, och så här har det sett ut senaste tiden (datum när värdet ändrades):
2014-08-20 14,8 Mindre bra
2014-11-15 13,9 Mindre bra
2014-11-17 13,1 Mindre bra
2014-11-19 12,3 Mindre bra
2015-02-02 11,6 Mindre bra

kan det bero på varierat uttytjande av krediter..? själva upplysningen uppdateras ju där mitt i månaden, vilket stämmer överens med 3av dina ändringar..

De tre i november sammanföll med att tre förfrågningar blev 6 månade gamla. Jag har haft ett konstant kreditutnyttjande under perioden och lånen har minskat med någon tusenlapp varje månad.

Fy tusan, det var ett jäkla hopp...på en enda FF! Lite speciellt.
Undrar hur du kunde komma upp så högt utan betalningsanmärkningar? Trodde det var kriteriumet?
Okej så hur identifierar jag blanka ff på minuc?

Mvh/Miklo

Jag vågar inte svara på det, tyvär...
Kanske någon annan kan ge ett bättre svar.
jag har massa ff som är utan summa. men dom har aldrig gett mig någon så drastisk påverkan på kreditbetyget som en blank ff från sveainkasso.

En blank förfrågan är en förfrågan som inte visar frågeställaren. För att få reda på vem frågeställaren är kan man ta en upplysning på sig själv så framgår det vilket företag det handlar om.

Senast ändrad:
Dum fråga då kanske men om man har bevakning via MinUC hur ser man att det är en blank förfrågan då samtliga frågeställare redovisas och eventuellt belopp de har frågat om

Dum fråga då kanske men om man har bevakning via MinUC hur ser man att det är en blank förfrågan då samtliga frågeställare redovisas och eventuellt belopp de har frågat om

Då har du ingen blank. Frågeställaren måste också vara blank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp