Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Min uc gick upp från 6.8 till 17. Fyfan vet inte varför. Nu är mina hopp om samla lån ute
Övertrasserade krediter ?
Högre u-skott ?
Lägre inkomster?
annars finns det väl inte mycket mer att påpeka. Om du nu inte har något misskött kredit på dig typ det.

Mitt sjönk till 1,1 från 1,3. En FF går ut den 7 juli. Kan jag hoppas på att komma ner i 0,9 och därmed ett "mycket bra" kreditbetyg? Mina skulder har sjunkit från cirka 884 000 i september 2021 till 767 000 nu i maj. Räknar med att betala av 15-20 000 i juni. Vad tror ni om möjligheterna att samla 500 000 av skulderna i juli/augusti? Väntar barn och att få ner månadskostnaden är ett måste iaf från februari nästa år. Har dubbla löner fram tills januari så har möjlighet att beta av lite extra av skuldberget.

Övertrasserade krediter ?
Högre u-skott ?
Lägre inkomster?
annars finns det väl inte mycket mer att påpeka. Om du nu inte har något misskött kredit på dig typ det.
Löste en delvis utnyttjad kredit dumt nog.
Så nu vet ni. Lös aldrig delvis utnyttjade krediter

Kommer förmodligen bli bättre nästa månad.

2 ff försvunnit.. senast en idag nere på 9 st nu (8 kanske man säger för en av dom är eon det borde ej påverka nått va?) .. men betyget har ej rört sig något allts varken idag när en försvann… eller för 2 veckor sen lite tråkigt :(

Betala av hela min Ferratum kredit och betala av alla mina krediter så ingen va övertrasserad och ändå uppdaterades betyget inget alls. Kan det va så att det tar längre tid innan man ser eller att det inte gjorde nån skillnad kanske?

Tänker jag tar en
Ja, när jag gick från 70/90k utnyttjade krediter till 0/90k utnyttjat så ökade mitt betyg från 1,2 till 4,7 eller något. ”Logiskt”
vsrför gick min upp så drastiskt? Från 6.8 till 17.8 jävla skit system ångrar att jag löste den delvis använda kreditkortet hos dnb. Nu är man tillbaka på Ruta ett helt i onödan. Nu ångrar jag mig att jag inte sökte lån medans jag låg på 6.8

Pga risken att du maxar krediten igen. På kortsikt kan det gå upp men använder du lite eller ingen kredit på en tid så kommer det bli bättre.
Dvs, dåligt på kortsikt men bra på lång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp