Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej! Min anmärkning gick ut idag (misskött kredit) mitt betyg steg ifrån ca 9 till 38. Då har ändå min inkomst ökat ifrån ca 480 til 580 k också i senaste uppdateringen med samma underskott (79k) och lån på uc ca 400 k. Ville ju söka samlingslån, hur länge dröjer det innan betyget går nedåt igen?
Många ff?

Ja 9. Ingen jätteny direkt. Så mitt betyg kommer inte sjunka närmsta veckan? Om jag hade sökt idag hade jag fått avslag av alla? Läste nått om att olika kreditgivare kollade på olika upplysningar!? Så betyget kunde vara olika högt/lågt beroende på om de kollade på misskött kredit? Eller ska jag ha 38 i betyg och det är de alla ser nu?

Ja 9. Ingen jätteny direkt. Så mitt betyg kommer inte sjunka närmsta veckan? Om jag hade sökt idag hade jag fått avslag av alla? Läste nått om att olika kreditgivare kollade på olika upplysningar!? Så betyget kunde vara olika högt/lågt beroende på om de kollade på misskött kredit? Eller ska jag ha 38 i betyg och det är de alla ser nu?
Har du 38 % i kreditrisk hade jag definitivt inte sökt. Även vid 10 är det svårt att få ett lån på högre summor för samla.
Bara avvakta är mitt råd.

Har du 38 % i kreditrisk hade jag definitivt inte sökt. Även vid 10 är det svårt att få ett lån på högre summor för samla.
Bara avvakta är mitt råd.
Ja men jag hade 9 igår. Vilket inte heller är bra. Och när min anmärkning försvann blev mitt betyg 38. Trodde den kanske skulle sjunka ned lite i betyg. Ja det är väl bara att vänta. Tack för infon.

Ja men jag hade 9 igår. Vilket inte heller är bra. Och när min anmärkning försvann blev mitt betyg 38. Trodde den kanske skulle sjunka ned lite i betyg. Ja det är väl bara att vänta. Tack för infon.
Hur mycket krediter har du kvar?

Hur mycket krediter har du kvar?
Fast allt detta är ju irrelevant. Han fick sitt betyg höjt efter att anmärkningen försvann. Detta är helt sjukt dock att det fungerar så, först ska man straffas 3 år, sedan när den går ut ska man straffas några veckor till.

Förstår resonemanget att man inte ska triggas att ta lån så fort man blivit fri, men ändå.

Hans betyg kommer gå ner avsevärt mycket om någon vecka, ni fokuserar på fel grejer.

Förmodligen kommer ditt betyg gå ner till 5-6 eller ännu lägre om några veckor.

Det är konstigt att man flyger upp 4x betyg, så ff och antal/utnyttjade krediter kan vara relevant och hamna i ”fel” grupp i uc algoritmer.
Hoppas för din skull det går ner snart för det är drygt.

Fast allt detta är ju irrelevant. Han fick sitt betyg höjt efter att anmärkningen försvann. Detta är helt sjukt dock att det fungerar så, först ska man straffas 3 år, sedan när den går ut ska man straffas några veckor till.

Förstår resonemanget att man inte ska triggas att ta lån så fort man blivit fri, men ändå.

Hans betyg kommer gå ner avsevärt mycket om någon vecka, ni fokuserar på fel grejer.

Det är ju knappast för att jävlas eller för att inte "trigga nån att ta nya lån" som betyget blir som det blir, snarare är det väl så att historiskt har det varit många som tagit nya lån mer eller mindre så fort man kunnat igen, det har slutat mindre bra och att det avspeglas i algoritmen.

Det är ju knappast för att jävlas eller för att inte "trigga nån att ta nya lån" som betyget blir som det blir, snarare är det väl så att historiskt har det varit många som tagit nya lån mer eller mindre så fort man kunnat igen, det har slutat mindre bra och att det avspeglas i algoritmen.

Frågan är lite hur dom räknar, det ska baseras på uppgifter i upplysningen, inte på uppgifter som inte finns i upplysningen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp