Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hur vet du att det inte påverkar betyget?

Historiken går tillbaka tre år, och eftersom den innehåller information om när betalningsanmärkningar försvinner, så innebär det i praktiken att betalningsanmärkningar i någon mån ligger kvar i deras system i sex år. Jag fick mina sista anmärkningar 2016, och Creditsafe håller reda på vilka datum 2019 som de "försvann".

Men nästa år har de säkert glömt allt.

Som sagt, förändringshistorik som bara du har tillgång till. Anser du att den förändringshistoriken påverkar ditt befintliga betyg hos Creditsafe?

Som sagt, förändringshistorik som bara du har tillgång till. Anser du att den förändringshistoriken påverkar ditt befintliga betyg hos Creditsafe?
Inte bara personen själv. Uppenbarligen har creditsafe järnkoll infon.. och att dom inte använder går inte att veta

Inte bara personen själv. Uppenbarligen har creditsafe järnkoll infon.. och att dom inte använder går inte att veta
Hur och varför i sådana fall? Det är bevisligen ingenting som lämnas ut till de som efterfrågar information om en och heller inte kreditbetyget hos Creditsafe.

Det har jag ingen aning om, men jag har inte särskilt högt betyg där (68/100) trots hyfsade förutsättningar.

Eftersom du är säker på att det inte påverkar så kanske du kan berätta för oss hur du vet det?

Det har jag ingen aning om, men jag har inte särskilt högt betyg där (68/100) trots hyfsade förutsättningar.

Eftersom du är säker på att det inte påverkar så kanske du kan berätta för oss hur du vet det?
Hyfsade förutsättningar bör väl ge ett hyfsat betyg vilket det gör i ditt fall? Du är två pinnar ifrån Mycket hög kreditvärdighet vilket är deras högsta spann.

Arbetat för en av Creditsafes konkurrenter vars varumärke nämns på daglig basis här på forumet och under min tid där skulle ett scenario likt ovan strida enormt mot diverse regelverk och däribland dåtida kreditupplysningslag och förordningar hos datainspektionen.

Gissningsvis vågar de nog inte pga saftiga GDPR böter då det är extremt aja-baja att spara den datan utan tillstånd.

Men precis som du säger går det ju inte veta, skulle de dock anmälas och granskas för detta och det visar sig att de brustit så kommer de mest troligt gå i konkurs då GDPR-böterna räknas från 48h och ökar markant efter varje dag de inte själv-anmält sig, efter de fått veta att det finns brister. Och det var ju några år sen GDPR kom, och det hade ju i så fall varit avsiktligt då de aktivt nyttjar datan i det scenariot.

Läs igen. Du går runt på tå utan våga nämna vilket företag du pratar om, jag är nyfiken på varför.

Kan väl bara vara Bisnode? Men håller med, säg det direkt så folk vet var du får allt ifrån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp