Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Thorn 40k, brixo 18k, flexkontot 20k qliro 30k slutbetalat samt friia 50k, easycredit 22k och credigo 22k till inkasso. Totalt ca 200k borta från uc till nästa uppdatering. Tror ni det lär göra någon skillnad på betyget?

31.8% nu med 650k synligt. Både easycredit och credigo är övertrasserade 2k vardera.

Thorn 40k, brixo 18k, flexkontot 20k qliro 30k slutbetalat samt friia 50k, easycredit 22k och credigo 22k till inkasso. Totalt ca 200k borta från uc till nästa uppdatering. Tror ni det lär göra någon skillnad på betyget?
Övertrass är katastrof för betyget så det borde kunna bli stor skillnad

31.8% nu med 650k synligt. Både easycredit och credigo är övertrasserade 2k vardera.

Var någonstans på minuc ser man om man har en missbrukad kredit? Under rapport och anmärkningar?

UC känns väldigt inkonsekvent...
Hade 16,4% i riskprognos i juli.
Den 31/7 försvann en förfrågan från Freedom Finance. Detta påverkade inte betyget alls. Fortfarande 16,4%
Nya inkomstuppgifter i början av augusti påverkade inte betyget alls. Fortfarande 16,4%
Vid uppdateringen i augusti dök ett lån från vivus upp på 13500 som jag tyvärr blev tvungen att ta i juli. Betyget drog iväg till 18,9%
14/8 försvann en ff från Brixo. Betyget ändrades till 15,2%.
15/8 försvann en ff från Thorn. Betyget ändrades till 12,4%
Nu har jag 5 ff kvar. Nästa försvinner den 10/10. Den är från Goodcash. Vågar man hoppas på någon större förbättring när den försvinner?
Påverkar förfrågningar olika mycket beroende på vilket företag som beställt kreditupplysningen?
Övrig info:
Inkomst 2019: 340000
Underskott: 144000
Blanco: 532000
Avbetalning: 5000
Kontokrediter: 127000
Totalt utnyttjat 665000
Totalt beviljat: 677000
Antal krediter: 13
Antal kreditgivare: 11

Blev uppringd av en låneförmedlare idag som ville försöka hjälpa mig att samla lån men när jag berättade att jag hade 12,4% i risk tyckte han att jag skulle vänta tills nästa förfrågan försvinner i oktober så jag måste försöka förbättra betyget innan dess. Är egentligen i akut behov av samlingslån.

Utan att veta exakt tror jag det kan vara såhär. Antal kreditfrågor man har spelar såklart roll men skillnaden mellan 23 och 22 eller 13 och 12 är väldigt liten. Ofta händer inget alls när en försvinner men ibland händer mycket. Kan det inte vara så att det är intervall 0-2, 3-5, 6-10, 11-15 osv. som påverkar att det är så olika vad som händer när en ff försvinner?

Utan att veta exakt tror jag det kan vara såhär. Antal kreditfrågor man har spelar såklart roll men skillnaden mellan 23 och 22 eller 13 och 12 är väldigt liten. Ofta händer inget alls när en försvinner men ibland händer mycket. Kan det inte vara så att det är intervall 0-2, 3-5, 6-10, 11-15 osv. som påverkar att det är så olika vad som händer när en ff försvinner?
Låter rätt så rimligt att det är någon form av intervall? För mig hände ingenting på 2 förfrågningar borta men jag har nu 12 st kvar. Men som vanligt är det helt omöjligt att förstå just hur man ska räkna! ‍♀️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp