Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Nästan maxat tyvärr. Om du lyckas betala av krediten innan sen 30e juni så borde betyget bli bättre tills uppdateringen i mitten av juli.

Uc verkar hittat på nåt. Jag gick från 0.2 till 0.3 hos kreddy nu vid senaste uppdateringen ä. Varför är oklart, ingen förändring alls.

Har uc hittat på nåt? Mitt betyg via kreddy ökade plötsligt från 0.2 till 0.3. Absolut inget har förändrats som borde ge denna ökning

Mitt har försämrats pga en förfrågan, från 0.1 till 0.2 (0.14->0.18)

Mitt har försämrats pga en förfrågan, från 0.1 till 0.2 (0.14->0.18)

Jag har inga nya förfrågningar. Tvärtom försvann en nyss. Har en kvar (från januari). Inte utökat skuldsättning, ingenting.

Jag hade 0.1 jättelänge. Steg till 0.2 vid förfrågan i januari. Valde inte ta lån då. Sen I slutet på juni försvann en förfrågan. Det är enda som hänt. Och betyget gick upp från 0.2 till 0.3??

Skulle behöva betala bort en kreditkortsskuld (nolla den) men ha krediten kvar.
När måste det göras senast så att det syns på nästa UC upplysning i Juli. och sedan kunna plocka ut av den igen
Tacksam för svar

Skulle behöva betala bort en kreditkortsskuld (nolla den) men ha krediten kvar.
När måste det göras senast så att det syns på nästa UC upplysning i Juli. och sedan kunna plocka ut av den igen
Tacksam för svar

innan den 1 juli måste den vara betald och registrerad hos kreditbolaget.
Du kan plocka ut de igen redan den 1 juli.
Ska nolla mina imorgon och plocka ut 1 juli

Jag kommer inte följa med på minUC-resan längre, man vill ju veta men det är som att titta på slow-tv.

Något som går fort däremot, det är deras fakturor, från 49kr till 970kr på 30 dagar. Och inkassobrevet som skickades den 9juni med betaldatum 17juni - vet någon om dom använder PostNord eller Bring?

En UC-faktura som hade förfallodatum 2020-05-18 skickades ut med Arvato, den måste jag missat - eller så kom den sent, som alltid med Arvato.
Den 9 juni skickar Gothia ett inkassokrav - med förfallodatum 2020-06-17, sen direkt till Kronofogden.

Från 49kr till 970kr!!!!
På 30 dagar. Good fucking work UC.

Helt skandalöst.

Önskar jag kunde spärra mig från alla företag som använder sig av Arvato, för deras fakturor kommer fan alltid sent eller inte alls.

Har vi någonsin diskuterat vilken som är den optimala summan på nollad kredit som ger bäst effekt på UCn?

T.ex 0 av 10 000 eller 0 av 50 000?

Har vi någonsin diskuterat vilken som är den optimala summan på nollad kredit som ger bäst effekt på UCn?

T.ex 0 av 10 000 eller 0 av 50 000?

Det har jag inte sett diskuterats. Mina fem cent är att jag upplevt det positivt att ha nollad kontokredit på 10.000 och nollat kreditkort på 30.000. Vet inte om större outnyttjat kreditutrymme genererar större ”lättnad” så att säga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp