Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Någon som vet när uc uppdaterar till 2019 års uppgifter om man fick skatt nu i juni? Eller är de redan gjort?

11 juni skickade UC ut detta:

UC sa:
Nya inkomstuppgifter för ytterligare 3,6 miljoner svenskar

Nu har vi fått in nya taxeringsuppgifter för över 3,6 miljoner svenskar från Skatteverket. Kanske är du en av dem? Kolla hur det påverkar ditt UC-Score!

Nu har vi fått in nya taxeringsuppgifter från Skatteverket vilket innebär att vi nu uppdaterar vår kreditupplysning med 2019 års uppgifter.

När i augusti ser vi andra vår?

Hej
Behöver ta ett större lån inom kort. Men idag såg jag att uc-risken gått sen förra månaden (kreddy). Från 0.7% till 3.4%. Det som hänt sedan dess är 1 ff och kreditkortet gått upp igen (hade tillfälligt löst det inför förra ff)

Kan verkligen 1 förfrågan och kreditkortet få upp risken så mycket?
Vad rekommenderar ni? Behöver få ner betyget snarast möjligt. Om jag betalar av kreditkortet, kommer det gå ner igen då? Ska jag även säga upp det? När uppdateras då UC med den nya informationen?

Uppskattar all hjälp.

Säger oxå kreditkortet..maxade du det? Nallar man bara lite av krediten borde det inte stiga så mycket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp