Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Måste få ner kreditbetyget för att samla lån. Kreditbetyg idag ut 12.00
Men hur?.

inkomst 379000kr
Underskott 72000kr
Blankt på Uc förfrågningar
Kreditkort1st 25000kr nyttjat 13246kr
2 lån på uc totalt 268000kr
Missbrukad kredit nov 2018. Är betalt denna skuld.
Kan jag göra något för att förbättra eller är det missbrukad kredit som är boven?.

Har vi någonsin diskuterat vilken som är den optimala summan på nollad kredit som ger bäst effekt på UCn?

T.ex 0 av 10 000 eller 0 av 50 000?

När jag fick mitt kreditkort från Länsförsäkringar på 50.000 kr för några månader sedan så sjönk mitt UC till 1,2 från 5.3 så jag tror att ett outnyttjat kreditkort på 50.000 eller 75.000 kr är det ultimata för kreditbetyget.

Måste få ner kreditbetyget för att samla lån. Kreditbetyg idag ut 12.00
Men hur?.

inkomst 379000kr
Underskott 72000kr
Blankt på Uc förfrågningar
Kreditkort1st 25000kr nyttjat 13246kr
2 lån på uc totalt 268000kr
Missbrukad kredit nov 2018. Är betalt denna skuld.
Kan jag göra något för att förbättra eller är det missbrukad kredit som är boven?.

Betala av kreditkortet så kommer du garanterat få ett bättre betyg... Men missbrukad kredit väger tungt som fan tyvärr... Bland det värsta man kan ha i historiken...

Jag har ett kreditkort på 30 k som jag betalar fakturan på varje gång den kommer. Summan är mellan 0 - 8000 kr.

Det har inte påverkat kreditbetyget alls om det varit 0 eller 8000 kr utnyttjat.

När jag fick mitt kreditkort från Länsförsäkringar på 50.000 kr för några månader sedan så sjönk mitt UC till 1,2 från 5.3 så jag tror att ett outnyttjat kreditkort på 50.000 eller 75.000 kr är det ultimata för kreditbetyget.

Limit spelar inte stor roll. Ligger nu på kreditkort ca 10/250' utnyttjat. Samma betyg som när jag legat på 50' eller 100' typ med låg nyttjandegrad.

Det som däremot kan spela roll är att man inte ska ha det Helt nollat. Ha lite lite utnyttjat är mycket bättre än att det står 0 utnyttjat.

Berättar gärna mer en annan dag om någon vill veta mer detaljerat hur det fungerar.

Limit spelar inte stor roll. Ligger nu på kreditkort ca 10/250' utnyttjat. Samma betyg som när jag legat på 50' eller 100' typ med låg nyttjandegrad.

Det som däremot kan spela roll är att man inte ska ha det Helt nollat. Ha lite lite utnyttjat är mycket bättre än att det står 0 utnyttjat.

Berättar gärna mer en annan dag om någon vill veta mer detaljerat hur det fungerar.

jaså? Imorgon ska ja nolla båda mina kreditkort för att få ett bättre betyg inför samlingslån nästa månad.
Varför skulle det vara bättre att ha kvar lite skuld på ett kreditkort?

jaså? Imorgon ska ja nolla båda mina kreditkort för att få ett bättre betyg inför samlingslån nästa månad.
Varför skulle det vara bättre att ha kvar lite skuld på ett kreditkort?

Han spekulerar bara, noll utnyttjat har alltid varit bäst för mig. Endast ha ett kreditkort var bättre för mig också.

Min UC förbättrades ännu lite grann idag. En ff från Norwegian Bank försvann och betyg gick från 0,4 till 0,3
En ff kvar från Ica Banken som gå ut i slutet på november.

Förstår inte alls UCs uträkning....för ca 1 vecka sen försvann en förfrågan för en person...då sjönk betyget från 16,2 till 11,9....nu i natt försvann 2 förfrågningar å det hände INGET med betyget alls.
Hände heller inget när inkomsten uppdaterades innan förra förfrågan försvann...kan det ändå va det tills som gjorde att betyget sjönk såpass?
Nästa vecka försvinner ytterligare 3 förfrågningar...ska bli intressant att se om nåt händer då.
Ingen ny förfrågan sen början på april -20 nu och endast 5 kvar när de 3 försvinner nästa vecka. Nån som tror det kan sänka mer då?

Förstår inte alls UCs uträkning....för ca 1 vecka sen försvann en förfrågan för en person...då sjönk betyget från 16,2 till 11,9....nu i natt försvann 2 förfrågningar å det hände INGET med betyget alls.
Hände heller inget när inkomsten uppdaterades innan förra förfrågan försvann...kan det ändå va det tills som gjorde att betyget sjönk såpass?
Nästa vecka försvinner ytterligare 3 förfrågningar...ska bli intressant att se om nåt händer då.
Ingen ny förfrågan sen början på april -20 nu och endast 5 kvar när de 3 försvinner nästa vecka. Nån som tror det kan sänka mer då?
Om du hade 10 och gick ner till 8 så är det inte så stor skillnad, från 8 till 5 är ju liter större förändring men 5 är ändå nästan en varannan månad i snitt. Kanske inte heller gör så stor skillnad för betyget förrän du kommer ner på 2-3 ff.
När jag gick från 5 till 2 hände inget heller, men från 2 till 1 rörde det sig lite. Men min viktigaste förändring var ändå utmätningsförsök, när den anmärkningen försvann gjorde det stor skillnad.

Nu är jag bara irriterad över att det ska kosta 300 spänn för att få se sitt Bisnode betyg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp