Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Oj. Har flera frågor. Glassen får du!

Hur går du runt? 20K i månaden är mycket. Varför inte skippa den försäkringen på 600 kronor i månaden?

Du har hyfsade räntor undantaget dom två nedersta....40K tillbaka på skatten iallafall

Well, det går inte runt. har ca 26000 ut efter skatt men med föräldraledighet, vab etc. blir det ofta lägre. När lånen är betalda ska hyra på 10000 och övrigt betalas. Det går såklart inte runt. Sambon är arbetslös med låg föräldrapenning så ger endast ett par tusenlappar extra per månad. Så hittills har vi klarat oss på att ta ca 100000 extra vid varje samlingslån som vi sedan har som buffert. När det blir riktigt illa blir det vivus och kreditkort tills att nästa samlingslån är fixat. Ja, det är sjukt men vad gör man inte för att överleva...

Jag vet inte varför jag har försäkringen. Har väl inbillat mig att jag behöver den om allt går åt helvete. Men då kommer den troligen inte hjälpa ändå pga de andra lånen.

Blir bara 22000 tillbaka på skatten men misstänker att några räntor saknas i deklarationen. Får ansöka om ändring senare isåfall. Vill ha skattepengarna nu i april så har redan deklarerat.

Hur ser din situation ut nu då? Om jag minns rätt hade du stora skulder till fel personer tidigare?

Jag måste återkomma med svar om en månad jag vet inte alls hur jag kommer ligga kalkylmässigt. Men kommer bli väldigt likt din Dock med högre nettoinkomst men samtidigt högre blanco också. För att du ska gå runt hade jag dock gett dig tre tips.
1: Försök ringa alla bolagen och be om lite lägre ränta. Någon bör väl nappa?
2: Ta bort dom försäkringarna, ser absolut igen poäng med det. Blir du nu arbetslös så är du ju ändå rykt.

När ska du göra din nästa ansökan för att se om du får ner räntorna? Får du erbjudande varje gång?

Hur mycket högre inkomst och blanco tror du det kommer det bli? Några planer på att söka flera blancolån parallellt eller efter varandra?

Bra tips att ringa runt. Har funderat på det länge och borde kunna få till bättre ränta hos någon iaf. Kommer även ta bort försäkringarna direkt.

Jag funderar på att ansöka nu direkt innan inkomsten uppdateras i april. Har 450k inkomst samt 50k underskott för 2017 men för 2018 blir det 410k samt 75k underskott. Lite orolig för att jag inte kommer få några erbjudanden alls då. Å andra sidan försvinner en av mina två ff i maj så kanske väger tyngre. Har du några tips här?

Jag har fått erbjudanden varje gång hittills men endast ett eller två per ansökan, max 300 000.

Santander är väldigt generösa med att sänka ränta, så får du den sänkt och gör dig av med dina försäkringar du har på dessa lånen (som är onödiga) och kanske sänker lite privata avgifter (dina försäkringar, hemförsäkring och dylikt) ja då har du plötsligt 1500 kr att röra dig mer med i månaden....

Tror ni det finns risk för att mitt betyg ökar när mitt historiska skuldsaldo försvinner på samma sätt som när min anmärkning försvann?

Mitt betyg gick från 23,1 till 40,2 när min sista anmärkning försvann och nu denna månad försvann sista skuldsaldo och då gick jag ner igen till 13,1

Jag har mailat UC och frågat när inkomsten uppdateras och nämnt att förra året var det i april om man deklarerade tidigt, får se vad de svarar imorgon

Mitt betyg gick från 23,1 till 40,2 när min sista anmärkning försvann och nu denna månad försvann sista skuldsaldo och då gick jag ner igen till 13,1

Vet du när ditt skuldsaldo försvann ifrån minuc.se?

Så tycker man ju att det borde vara ju. Jag har saldo kvar från april 2017 och maj 2017. Det är dom enda månaderna med synlig historik.
Men när jag går in på minUC är FORTFARANDE april synligt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp