Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Förra årets inkomst ca 480k
200k i synligt blanco, ett kreditkort på 90k som är maxat. Gamla underskottet 15k.
Nya inkomsten blir ca 540k och nya underskottet 60k, tror ni det blir bättre eller sämre betyg då?

Skulle vara intressant att se vad din UC skulle vara om inte kortet vore maxat.

Jag funderar på om jag hamnar i en annan "grupp" nu jämförs jag ju med folk som inte har en anmärkning och mitt betyg är skyhögt - tack vare skulsaldot något merparten i min grupp saknar.
Så jag tänker om jag får bättre betyg med 600K i inkomst då det är vanligare där med 800k i belåning än bland folk som tjänar 800K.
Så resonerade jag men det kanske är uppåt väggarna. Du om någon kan UC.

Tror inte långivare enbart går på UC score utan har egna beräkningskalkyler.

Ny månad, riskprognos från 3,17 % till 3,09 %.

Min har också gått ner idag. Från 0,6 till 0,5.
Är det något nytt att något sker vid ny månad?

Min har också gått ner idag. Från 0,6 till 0,5.
Är det något nytt att något sker vid ny månad?

Det beror nog på vad man har i bagaget. Har man inga förfrågningar eller betalningsanmärkningar som blir äldre så ändras säkert inget bara för att det är en ny månad. Jag har betalningsanmärkningar, så jag antar att allteftersom tiden går så bleknar mina gamla synder lite.

Jippi, idag sjönk mitt UC-betyg från 62,3% till 54,1%. Det enda som hänt är att en anmärkning försvunnit från 15 till 14. Mitt kreditbetyg har legat på samma dåliga nivå hur länge som helst.

Det beror nog på vad man har i bagaget. Har man inga förfrågningar eller betalningsanmärkningar som blir äldre så ändras säkert inget bara för att det är en ny månad. Jag har betalningsanmärkningar, så jag antar att allteftersom tiden går så bleknar mina gamla synder lite.
Tror inte det var något speciellt som hände. Fortfarande 3 ff, ingen betalningsanmärkning etc. Konstigt.

Mitt har går ner med 0,1 vid varje månasskifte sedan typ 9-10 månader tillbaks i tiden. Det utblev dock denna månad och antar att det beror på att jag drog på mig en ff från Sbab. Större förändring brukar annars ske vid uppdateringen runt mitten av månaden.

Ingen förändring här. 20.1%....

Däremot nu i April så ska nästsista månad utav historiskt skuldsaldo försvinna. När det gör det har jag ingen aning om men förmodar att jag i värsta fall får vänta till maj?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp