Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag förstår inte hur ”vanliga” människor lever..

När man läser om UC’s olika grupper så står de att 49% av Sveriges befolkning tillhör gruppen ”utmärkt” med 0,1% i kreditrisk och genomsnitt 0,5FF, men samtidigt i genomsnitt 3 krediter/lån.

Hur klarar man ett vanligt liv med 1 ff vartannat år?

Telefon, el, alla möjliga bolag tar ju UC.. jag tvivlar starkt på att ”vanliga” människor är lika rädda för UC förfrågningar som vi är, själv visste jag knappt att det var av någon större betydelse för nått år sedan..

Jag kommer nog aldrig tillhöra denna grupp, trots bra inkomst och goda möjligheter att styra upp mitt liv framöver...

Jag har 800.000 i årsinkomst.
Jag har 1 kreditkort. Nyttjande grad nu 70% (Komm vara 0 nästa månad).
Jag har 5 UC-förfrågningar (give or take) två av dessa kommer att ha gått ut inom en månad.
Jag har 4 Blancolån på totalt ovan summa - ca 800k-
Håller med övriga, borde gå ner rejält men eftersom du hamnar i ett annat"spann" pgrav din höga inkomst vet man aldrig.

Kan det tom vara som så att det kan vara till min fördel att skicka in skatten nu, dvs innan och gå ner till 600K?
Men problemet är att jag då har över 100% belåningsgrad...

Kan det tom vara som så att det kan vara till min fördel att skicka in skatten nu, dvs innan och gå ner till 600K?

Hur kan du ha över 100 % om du har 800 i blanco?

600 tkr i inkomst o 800 tkr i blanco borde ju va lugnt?

Hur kan du ha över 100 % om du har 800 i blanco?

Om jag väntar på den nya inkomsten ju. Har strax över 600.000 i inkomst för 2017... år 2016 hade jag 800.000

En FF mindre. Tre totalt nu, och nollat kreditkort gjorde att betyget gick från 2.3 till 0.7!

Det rör på sig :)

Är det idag UC hämtar information eller är det 31:a (fast det är på en söndag)?

Varför skulle det kunna vara bra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp