Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Varför skulle det kunna vara bra?

Jag funderar på om jag hamnar i en annan "grupp" nu jämförs jag ju med folk som inte har en anmärkning och mitt betyg är skyhögt - tack vare skulsaldot något merparten i min grupp saknar.
Så jag tänker om jag får bättre betyg med 600K i inkomst då det är vanligare där med 800k i belåning än bland folk som tjänar 800K.
Så resonerade jag men det kanske är uppåt väggarna. Du om någon kan UC.

Jag funderar på om jag hamnar i en annan "grupp" nu jämförs jag ju med folk som inte har en anmärkning och mitt betyg är skyhögt - tack vare skulsaldot något merparten i min grupp saknar.
Så jag tänker om jag får bättre betyg med 600K i inkomst då det är vanligare där med 800k i belåning än bland folk som tjänar 800K.
Kanske någon %. Dock kommer ju din kvar att leva på kalkyl se mycket sämre ut, vilket kommer påverka hur mycket du får låna.

Kanske någon %. Dock kommer ju din kvar att leva på kalkyl se mycket sämre ut, vilket kommer påverka hur mycket du får låna.

Det är förvisso sant vilket gör att jag givetvis kommer söka på den "gamla" lönen. 2017. Årets lön bör dock landa på 1.1 millen så förhoppningsvis kan man nästa år omförhandla. Nu gäller det att sanera alla skulder sen får vi ta blancolånen i ett senare skede.

Tror inte det. Gick från 4.7% till 0.9% bara genom att nolla 2 kreditkort.. ökade dessutom min totala skuld i processen. Hög årsinkomst, nollade kort och få förfrågningar så kan du ha höga blanco men bra score. Gick från 550 till 660 i score. Har runt 540k i inkomst och lån på över 650.

Tror inte det. Gick från 4.7% till 0.9% bara genom att nolla 2 kreditkort.. ökade dessutom min totala skuld i processen. Hög årsinkomst, nollade kort och få förfrågningar så kan du ha höga blanco men bra score. Gick från 550 till 660 i score. Har runt 540k i inkomst och lån på över 650.

Kom på att du kan stryka hög årsinkomst, då jag sett folk ha 240k i inkomst och 700k i blanco och ändå ligga runt 1% i uc risk...

Tror på att du i så fall ska falla från 8 till 6 men är inte helt säker. Som sagt, man ver aldrig med uc

Tappade en ff till igår, nere på 2 st nu och betyget sjönk från 3,2 till 2,1.
Känns bra!

Förra årets inkomst ca 480k
200k i synligt blanco, ett kreditkort på 90k som är maxat. Gamla underskottet 15k.
Nya inkomsten blir ca 540k och nya underskottet 60k, tror ni det blir bättre eller sämre betyg då?

Förra årets inkomst ca 480k
200k i synligt blanco, ett kreditkort på 90k som är maxat. Gamla underskottet 15k.
Nya inkomsten blir ca 540k och nya underskottet 60k, tror ni det blir bättre eller sämre betyg då?
Mer eller mindre oförändrat skulle jag tippa. Inkomst minus underhåll är nästan samma och inkomst och underskott har inte stor inverkan på betyget. Dock påverkar sånt hur mycket bankerna är villiga att låna ut och här resonerar bankerna mycket olika.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp