Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har precis skaffat kreditkollen, från att bara använt min upplysning. På min upplysning anges inget under ”Betalningsanmärkningar och andra anmärkningar” Men sedan står att jag har ett skuldsaldohos Kronofogden ... Går jag in på kreditkollen syns ingenting ang mitt skuldsaldo... Men vad är en betalningsanmärkning? Om inte skuld hos kf är anmärkning VAD är då en anmärkning?

En liten fråga till .... Enligt kreditkollen har jag store 504 & riskprognos 11,16% vilket jag förstått är högt. Men när mitt skuldsaldo hos kf försvinner ( det är dessutom felaktigt) kommer min riskprognos att sjunka då tro??

Anmärkning är tex utslag, tredskodom och utmätningsförsök hos kfm.

Jag tror på din teori. Upplever att ex vis BN påverkar betydligt mer än en Lendo.

Jag hade uppenbarligen fel. Jag hade samma betyg när jag hade 8 som 7 som 6 och nu fem i betyg.
Var övertygad om att jag hade rätt för mitt betyg ökade dramatiskt vid mina UC-förfrågningar ifrån aktörer som Balanzia,BN och Euroloan.
Men i takt med att dessa försvunnit har betyget inte alls rört sig.

Jag kan inte förstå hur UC inte alls påverkas beroende på om man har 8 eller 5 anmärkningar.
För betyget gjorde det inte ens 0.1
Skitmärkligt.

Jag har precis skaffat kreditkollen, från att bara använt min upplysning. På min upplysning anges inget under ”Betalningsanmärkningar och andra anmärkningar” Men sedan står att jag har ett skuldsaldohos Kronofogden ... Går jag in på kreditkollen syns ingenting ang mitt skuldsaldo... Men vad är en betalningsanmärkning? Om inte skuld hos kf är anmärkning VAD är då en anmärkning?

En liten fråga till .... Enligt kreditkollen har jag store 504 & riskprognos 11,16% vilket jag förstått är högt. Men när mitt skuldsaldo hos kf försvinner ( det är dessutom felaktigt) kommer min riskprognos att sjunka då tro??
Har precis samma siffor som dig och jag blev precis kvitt kfm. Mitt betyg gick från 27.8 till 11,16% När mitt skuldsaldo försvann. Har inga betalningsanmärkningar men ett utmätningsförsök som försvinner jan - 20. Dock är ju tillgångsu/utmätningsförsök mycket värre än en betalningsanmärkning.

Har precis samma siffor som dig och jag blev precis kvitt kfm. Mitt betyg gick från 27.8 till 11,16% När mitt skuldsaldo försvann. Har inga betalningsanmärkningar men ett utmätningsförsök som försvinner jan - 20. Dock är ju tillgångsu/utmätningsförsök mycket värre än en betalningsanmärkning.

Det stämmer nog. En sån notering innebär ju en signal att inte ens kfm kunde hitta saker för stt reglera skulden

Hej Alla!

Tänkte fråga hur stora utsikter det finns för mig att låna ca: 200 000-220 000 ( 80 000 ska samla andra lån och krediter ) utifrån de här förutsättningarna:

Riskprognos 2,94%
Inga anmärkningar
4 förfrågningar (senaste 12 mars 2018)

Överskott av tjänst 412 800 kr
Taxerad förvärvsinkomst 412 700 kr
Överskott av kapital 0 kr
Underskott av kapital 10 900 kr
Sammanr. netto e . avdrag före skatt 401 800 kr
Slutlig skatt 96 800 kr
Underskott av akt. näringsverksamhet 0 kr
Överskott av akt. näringsverksamhet 0 kr
För 2017-

Fast jobb sen Feb 2015.

Vilken låneförmedlare ska jag ev. Söka igenom isåfall?

Väldigt tacksam för svar!

Ok, Inte Sambla eller Freedom finance ?
Har förstått att riskprognosen kommer gå upp om man söker genom låneförmedlare för att det tas en UC först innan alla banker tittar på ens upplysning? Stämmer det ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp