Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

När kommer ditt lån hos Balanzia att registreras?
Har du bara 1 anmärkning och inga förfrågningar?
Jag tog lånet den 5/10, så det borde komma in på UC snart.
Har 11 ff i nuläget. Årsinkomst 241000 kr.

Då lär den synas nästa vecka ju.
Bör ju rimligtvis inte påverka sååå mycket.

Då lär den synas nästa vecka ju.
Bör ju rimligtvis inte påverka sååå mycket.
Tusen tack för svaret Terry! :rolleyes:
Är så nervös, känns surt att förstöra det betyg jag äntligen nått, men var så illa tvungen att ta det lånet. Hoppas du har rätt.

Värt att tillägga är att två ff till försvinner nästa vecka, så är då nere på 9 st. Så kanske det kan gå lite jämt ut? :D

Hej alla!
Den här frågan finns säkert redan men orkar inte läsa över 300 sidor så hoppas nån snäll kan svara på det.
Jag fick en obetald räkning skickad till KF,
Betalade in på direkten. Nu till min fråga är om de på något sätt påverkar mitt UC-betyg bara för man fått brev skickat dit?
Registreras de på något sätt?
Tacksam för svar :)

Det beror lite på.
Skrev du på ett betalningsföreläggande?
Var det en skuld till staten så som CSN/Radiotjänst och dylikt?

Hej alla!
Den här frågan finns säkert redan men orkar inte läsa över 300 sidor så hoppas nån snäll kan svara på det.
Jag fick en obetald räkning skickad till KF,
Betalade in på direkten. Nu till min fråga är om de på något sätt påverkar mitt UC-betyg bara för man fått brev skickat dit?
Registreras de på något sätt?
Tacksam för svar :)
Jag var sen med CSN, vilket innebar att ärendet gick till Kf. Men precis samma dag som Kf registrerade ärendet så reglerade jag skulden till CSN. Jag ringde Kf och sa Hej , min faktura är betald. Måste jag nu betala de 300 som ni vill att jag betalar er i administrationskostnad? ” Nej sa Kf, det behöver du inte göra. ” Sen fick jag hemskickat en stämplad talong signerad och daterad med info om att jag slipper betala ( det heter ngt speciellt) MEN nu till din fråga JAG fick en anmärkning i mitt Uc. Det tog mig 3 veckor att få bort den. Men då hade jag ”hamnat mellan stolarna” hos Kf och de bad så mkt om ursäkt ....

Jag har 4,76 i kreditbetyg, alltså ”mindre bra” Har ansökt om höjning av befintligt lån hos Cashbuddy. Från 20-40.000. Jag har under det senaste året betalat tbx klanderfritt (autogiro) Tror ni dom tittar mer på hur jag skött mig hittills, eller kollar de kreditbetyget? Tänker att, det är ju inte direkt Swedbank eller annan ”stor” bank jag ska låna hos.....

Jag har 4,76 i kreditbetyg, alltså ”mindre bra” Har ansökt om höjning av befintligt lån hos Cashbuddy. Från 20-40.000. Jag har under det senaste året betalat tbx klanderfritt (autogiro) Tror ni dom tittar mer på hur jag skött mig hittills, eller kollar de kreditbetyget? Tänker att, det är ju inte direkt Swedbank eller annan ”stor” bank jag ska låna hos.....

Det beror på övrigt din UC , jag fick inte höja trots att jag skött alla betalningar över 1 år

Det beror på övrigt din UC , jag fick inte höja trots att jag skött alla betalningar över 1 år
Fan oxå...Kommer du ihåg hur det såg ut för dig? Jag har 3 Uc ff sen feb-18 Inga synliga krediter inga anmärkningar men ca 320.000 i lån hos 4 olika aktörer.... Känns som att de kan säga nej. Jag blev erbjuden höjningen MEN mot Uc.....

Fan oxå...Kommer du ihåg hur det såg ut för dig? Jag har 3 Uc ff sen feb-18 Inga synliga krediter inga anmärkningar men ca 320.000 i lån hos 4 olika aktörer.... Känns som att de kan säga nej. Jag blev erbjuden höjningen MEN mot Uc.....

Det låter mycket bättre än mig, om du inte har jätte låg års inkomst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp